تاریخ انتشار۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۹:۳۹
کد مطلب : 254980
خالد مشعل:

اسرائیل مانعی بر سر راه صلح منطقه ای و بین المللی است/فرزندان امت اسلام مسأله فلسطین را فراموش نکنند

رئیس دفتر سیاسی حماس، تأکید کرد که مقاومت فلسطین در غزه سلاح خود را برای جنگ آتی با رژیم صهیونیستی آماده می کند و به حفر تونل های مقاومتی ادامه می دهد.
اسرائیل مانعی بر سر راه صلح منطقه ای و بین المللی است/فرزندان امت اسلام مسأله فلسطین را فراموش نکنند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "خالد مشعل" شب گذشته در جریان همایشی در شهر استانبول ترکیه تأکید کرد که رژیم صهیونیستی جنگ های متوالی علیه باریکه غزه به راه می اندازد تا مقاومت را در این منطقه نابود و ریشه کن کند و این مقاومت همان طرفی است که در جنگ های قبلی این اشغالگران را شکست داد و توانست تل آویو را هدف قرار دهد.
 
وی افزود: دولت صهیونیستی سعی دارد مسجد مبارک الاقصی را تحت سلطه خود درآورده و مقدمات تخریب آن را فراهم کند، اما ملت مقاوم فلسطین منتظر یاری امت عربی و اسلامی است؛ ما منتظر شما هستیم و شما باید خودتان را برای نبرد قدس و مسجد الاقصی آماده کنید.
 
مشعل تأکید کرد که ملت فلسطین در زمینه مقاومت و مقابله با رژیم صهیونیستی متحد است و فلسطینیان تنها مسئول آزاد سازی مسجد الاقصی و مقدسات اسلامی نیستند، بلکه مسئولیت مقدسات مسیحی هم که در معرض حملات رژیم صهیونیستی قرار دارند، با فلسطینیان است.
 
وی در ادامه تصریح کرد: "اسرائیل" منبع شرارت در منطقه است و هر کدام از اعضا امت ما دقت کنند، می توانند دست اسرائیل را در تمامی پروژه های تخریب ببینند؛ این رهبر برجسته فلسطینی در عین حال از فرزندان امت که درگیر مسائل داخل کشورهایشان هستند، خواست که فلسطین را فراموش نکنند.
 
وی تأکید کرد تا زمانی که فلسطین تحت اشغال و در معرض تجاوز باشد، درد و رنج امت ادامه خواهد یافت؛ همان طوری که ما درد و رنج امت را مشکل خود می دانیم و از زخم های وارده به آن در هر نقطه ای، مانند زخم وارده به خود ناراحت هستیم.
 
رئیس دفتر سیاسی حماس با بیان اینکه امت نباید با تاکید بر آزادی و دفاع از خود در پایتخت های مختلف، آرمان های به حق و عادلانه را از یاد ببرد، تصریح کرد: قلب امت؛ فلسطین را از یاد نبرید؛ فلسطین ما در همه مسائل و بحران هاست و ما امیدواریم که همه با تحقق منافع خود، بر روی نبرد در  فلسطین تمرکز کنند.
 
وی افزود:ما علاقه مند به حفظ وحدت امت و در امان ماندن آن از تجزیه و چند دستگی هستیم و می خواهیم که این امت در کمال آزادی و کرامت زندگی کنند و به دور از صف بندی های نژادی یا طائفه ای به حیات خود ادامه دهد.

خالد مشعل همچنین با اشاره به اینکه مقاومت ما در فلسطین به هیچ طرفی ضرر نمی زند، بلکه مقاومتی در برابر تجاوزات و اشغالگران است، تأکید کرد: جوهره فلسطین و نماد بزرگ آن قدس و مسجد مبارک الاقصی است و این دو در معرض خطر بزرگ قرار گرفته اند و برادران شما و اهالی قدس از اشغالگری، شهرک سازی، یهودی سازی و تخریب منازل و محله های عرب نشین رنج می برند.
 
مشعل ضمن تمجید از حامیان و مدافعان مسجد الاقصی که سعی دارند از آن در برابر پروژه های صهیونیستی حمایت و دفاع کنند، تأکید کرد که مسجد الاقصی در معرض پروژه تقسیم رژیم صهیونیستی قرار گرفته است و صهیونیست ها سعی دارند این مسجد را تحت سیطره خود درآورده و آن را تخریب کنند.
 
وی افزود: دهها سال است که انتفاضه های متوالی روی می دهد و مقاومتی پس از مقاومتی دیگر شکل می گیرد تا مسجد الاقصی و فلسطین باز پس گرفته شوند و کاروان های شهدا؛ اعم از مردان و زنان و بزرگ و کوچک متوقف نمی شوند، اما با این وجود، این نبرد نابرابر است.
 
این رهبر برجسته فلسطینی محاصره غزه را ناشی از دو عامل دانست؛ نخست اینکه غزه سرزمین مقاومت عظیم و سرسختانه ای است که رژیم صهیونیستی را در چندین جنگ شکست داده است و ضمن ساخت و قاچاق سلاح های مورد نیاز، مبارزان خود را آماده و تونل و سنگر حفر می کند.
 
وی با تأکید بر اینکه حماس از سلاح خود و مقاومت دست برنداشته است، افزود: این مقاومت تل آویو را هدف قرار داد و میلیون ها صهیونیست را مجبور به مخفی شدن در پناهگاه ها کرد و در این سرزمین غزه، گروهی از مبارزان بودند که نیروهای ویژه صهیونیستی را با وجود برتری آنها از لحاظ تسلیحات و آموزش هایی که فرا گرفته بودند، شکست دادند.
 
مشعل دلیل دوم محاصره غزه را وجود رهبرانی متحد با مقاومت و ملت دانست و ضمن الگو خواندن این وضعیت تأکید کرد که وقتی رهبران با ملت متحد باشند و همگی از مقاومت حمایت کنند، هیچ کس نمی تواند آنها را شکست دهد.

خالد مشعل در بخش دیگری از سخنان خود به قطعنامه اخیر شورای امنیت در مخالفت با شهرک سازی اشاره کرد و گفت: این قطعنامه به جهانیان نشان داد که شهرک سازی خطری بزرگ است و هر روز سرزمین فلسطین را در کام خود فرو می برد.

وی افزود:ما صدور قطعنامه شورای امنیت در مخالفت با شهرک سازی اسرائیل را گامی در مسیر درست و نوعی اعتبار بخشی مجدد به ملت فلسطین و جبران برخی اشتباهات سیاسی آمریکا و جامعه بین المللی می دانیم و این قطعنامه گامی مهم و موثر است.

مشعل در عین حال از تمامی طرف هایی که از ملت فلسطین در برابر شهرک سازی حمایت کردند، تقدیر و تشکر کرد و گفت ملت فلسطین امیدوار است که جهانیان در نبرد برای احقاق حقوق و دستیابی به استقلال از آن حمایت کنند.

وی خطاب به کشورهای جهان گفت:اسرائیل به معضلی برای سیاست بین المللی و مانعی در برابر صلح منطقه ای و بین المللی تبدیل شده است و هر کس از ملت فلسطین حمایت کند، از ملت پیروز در برابر اشغالگران و تجاوزات حمایت کرده است.
 
رئیس دفتر سیاسی حماس در پایان خاطر نشان کرد:ما می خواهیم سرزمین مان عاری از اشغالگری و شهرک سازی باشد، ما می خواهیم سرزمین مان از وجود اشغالگران پاکسازی شود؛ ما از جهانیان می خواهیم که از مقاومت ملت فلسطین؛ که مقاومتی عادلانه است، حمایت کنند.
 
https://taghribnews.com/vdcfcjd0xw6dt1a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی