تاریخ انتشار۱۳ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب : 144685
نجابت در گفت و گو با تقریب تأکید کرد:

یکی از مشکلات کشورهای اسلامی وابستگی حاکمان آنها است

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بسیاری از سردمداران و مدیران ارشد کشور های اسلامی از اقمار آمریکا هستند و آنها نمی گذارند تا از منابع عظیم طبیعی جهان اسلام در جهت اعتلای اسلام استفاده شود.
یکی از مشکلات کشورهای اسلامی وابستگی حاکمان آنها است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "حسین نجابت"، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار تقریب در پاسخ به این سوال که چرا کشور های اسلامی از منابع عظیم نفت و گاز خود در جهت اعتلای اسلام بهره نمی گیرند، گفت: خیلی از سردمداران و مدیران ارشد کشور های اسلامی از اقمار آمریکا هستند و تا وقتی این مسئله وجود دارد، ما همچنان با این مشکل مواجه هستیم.

وی با اشاره به وقوع بیداری اسلامی در برخی کشور های منطقه افزود: الان می بینیم که بیداری اسلامی باعث شده که گسستی بین حاکمیت برخی کشور های اسلامی و آمریکا و مستکبرین به وجود آید اما استکبار تلاش می کند که آن را هم با ترفند های مختلف به هم بزند. وقتی به اوضاع مصر، تونس و لیبی نگاه می کنیم، می بینیم که استکبار سعی می کند افراد خودش را به حاکمیت برساند.

نجابت با تأکید بر اینکه توده های مردم در کشور های اسلامی استکبار ستیز هستند، اظهار اشت: توده های مردم طرفدار وحدت هستند اما سردمداران برخی کشور های اسلامی در زمین آمریکا بازی می کنند.

وی درباره نقش مردم گفت: اما در این میان نقش مردم بسیار سخت است زیرا استکبار به شدت به اختلافات مذهبی در بین کشور های اسلامی دامن می زند و از افرادی که تکفیری و سلفی هستند، حمایت می کند اما تلاش همه دلسوزان جهان اسلام این است که وحدت و اتحاد میان امت اسلامی واقع شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: می توان با تاجرانی که انگیزه دارند،  اتحادیه ای تشکیل داد تا آنهایی که دلسوز و فهیم هستند،  تشکیلاتی داشته باشند و به اعتلای جهان اسلام کمک کنند.
https://taghribnews.com/vdcfcjdytw6djva.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی