تاریخ انتشار۸ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۵۳
کد مطلب : 243289
با حضور معاون حقوقی رئیس‌جمهور

مراسم بزرگداشت هفته دولت در زاهدان

به مناسبت هفته‌ی دولت، نشستی با حضور علما، طلاب، معتمدان، مسوولان استانی و اقشار مختلف مردم در مسجد مکی اهل سنت زاهدان برگزار شد.
مراسم بزرگداشت هفته دولت در زاهدان
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) از سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری، معاون امور حقوقی رییس جمهور در این نشست اظهار داشت: وحدت و همدلی در سیستان‌وبلوچستان مرهون تلاش علمای شیعه و سنی در این استان است
وی پس از ارائه‌ی گزارشی از فعالیت‌های دولت تدبیر و امید و با اشاره به مشکلاتی که این دولت در آغاز کار با آنها مواجه بوده است، به بیان اقدامات دولت در طی سه سال گذاشته پرداخت.
حجت‌الاسلام انصاری از تلاش‌های دولت در حوزه  سلامت و بهداشت به ویژه در سیستان‌وبلوچستان اظهار خرسندی کرد و افزود: دولت تدبیر و امید در حوزه‌ی سلامت کاری کارستان انجام داد.
وی با تاکید بر اهمیت مسئله‌ی امنیت، افزود: امنیت، مساله مهمی است و شما مردم این استان بهتر از دیگران قدر امنیت را می‌دانید.
وی تصریح کرد: ما الحمدلله اکنون در امنیت بسیار خوبی به‌سر می‌بریم و این امنیت زاییده‌ی وحدت ملی و انسجام شما مردم است و ملت ایران باید قدر این نعمت بزرگ را بداند، گرچه فراهم‌کردن آن هزینه‌های سنگینی دارد.
معاون حقوقی رئیس‌جمهور استان سیستان‌وبلوچستان را «الگوی همزیستی» توصیف کرد و آن را «مرهون تلاش‌های علمای شیعه و سنی و مسئولان استانی» دانست.
وی افزود: نتیجه‌ی این وحدت و همدلی است که استان سیستان‌وبلوچستان به سمت توسعه حرکت کرده و مهمترین دستاورد همدلی همین توسعه استان است.
انصاری در ادامه از اوضاع جاری در برخی کشورهای اسلامی اظهار تاسف کرد و آن را توطئه‌‌ی اسرائیل و صهیونسیم بین‌الملل علیه کشورهای اسلامی دانست.
وی در پایان نقش علما و طلاب شیعه و سنی را در این برهه از زمان مهم توصیف کرد و بر ضرورت معرفی چهره‌ی حقیقی دین اسلام، پیامبر، صحابه و اهل‌بیت تاکید کرد.
علی اوسط هاشمی، استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار داشت: با حفظ وحدت و همدلی به هر آرمانی جامه‌ی عمل می‌پوشانیم.
وی افزود: اینجا کانون روحانیون و طلاب است که به اسلام ناب فرا می‌خوانند و اگر یک تریبون باشد ولی منادی حق و مظلوم باشد همان یک تریبون برای نمایش اسلام ناب محمدی و میانه‌روی کافی است.
هاشمی با تاکید بر ضرورت وحدت و همدلی تصریح کرد: این استان در مسیری وارد شده است که مسیر تفاهم، تولید، آبادانی و حرکت همگانی است و باهم بودن ما قدرت‌ساز است.
وی افزود: با حفظ همین اقتدار هر نوع آرمانی را جامه‌ی عمل خواهیم پوشاند.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه اهل سنت زاهدان نیز در این نشست با تاکید بر اینکه  دولت باید توجه ویژه‌ای به مشکلات استان سیستان‌وبلوچستان داشته باشد٬ از حضور حجت‌الاسلام مجید انصاری در مسجد مکی اهل سنت زاهدان قدردانی کرد و فضای وحدت و همدلی و امنیت حاکم  بر استان را مایه افتخار مردم استان دانست و تاکید کرد: امنیت، مایه افتخار است و باید با چنگ و دندان حفظ شود زیرا امنیت، ثبات سیاسی و اقتصادی استان را به دنبال دارد.
وی با اشاره به مشکلات استان سیستان‌وبلوچستان، خواستار توجه ویژه‌ی دولت به این استان شد و تاکید کرد: در استان مشکلات فراوان است و از یک‌سو  خشکسالی و از طرفی تحریم‌ها مردم را رنج می‌دهند.
مولوی عبدالحمید افزود: انتظار می‌رود دولت یازدهم در آخرین سال خود، توجه ویژه‌ای به مشکلات استان داشته باشد.
وی تصریح کرد: دروازه‌ی مسوولان بزرگ نظام برای مراجعه مردم استان باید باز باشد و اگرچه مسوولان استانی مشکلات را منتقل می‌کنند، اما مردم دوست دارند که دردهایشان را به طور مستقیم با مقامات بالا درمیان بگذارند.
مدیر دارالعلوم مکی اهل سنت زاهدان در پایان مردم استان سیستان‌وبلوچستان را مخالف خشونت و افراط‌گرایی توصیف کرد و گفت: مردم استان افراط‌ گرایی و خشونت را رد می‌کنند و با آن مخالف هستند و همواره تلاش دارند مشکلات را از طریق قانونی پیگیری کنند.
 
https://taghribnews.com/vdcfcmd01w6dj0a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی