تاریخ انتشار۲ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : 263386

وام 22میلیون دلاری سازمان ملل برای مقابله با قحطی در سومالی

سازمان ملل با پرداخت یک وام ضروری 22میلیون دلاری برای مقابله با قحطی در سومالی که از خشکسالی و درگیری مسلحانه رنج می برد، موافقت کرد.
وام 22میلیون دلاری سازمان ملل برای مقابله با قحطی در سومالی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شبکه خبری اسکای نیوز اعلام کرد: سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) روز سه شنبه این موافقت را در راستای جلوگیری از بروز یک قطحی جدید در سومالی عنوان کرد.
 
سومالی ماه گذشته از بروز فاجعه انسانی و قحطی خبر داد و اعلام کرد که در حال حاضر سه میلیون نفر در این کشور از گرسنگی رنج می برند و پیش بینی می شود، 6 میلیون و 200 هزار نفر با خطر شدید نبود امنیت غذایی طی سه ماه آینده روبه رو شوند.
 
فائو که مقر آن در رم قرار دارد، اعلام کرد این وام صرف کمک به جوامع روستایی خواهد شد که به شدت از نبود محصولات کشاورزی و تلف شدن دام ها و خشک شدن چاه های آب رنج می برند.
 
"استفان اوبراین" معاون دبیر کل سازمان ملل در امور انسان دوستانه گفت: این وام در چارچوب تلاش های کنونی برای جلوگیری از فاجعه انسانی در سومالی صرف خواهد شد.
 
کشور سومالی در کنار یمن و نیجریه، با خطر قحطی روبرواست.
این سومین قحطی در سومالی طی 25 سالی است که از جنگ و هرج و مرج در این کشور می گذرد. سومالی پنج سال پیش نیز با قطحی روبرو بود. قحطی سال 2011 جان 260 هزار نفر را در سومالی گرفت.
 
https://taghribnews.com/vdcfcmd0vw6dvma.igiw.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی