تاریخ انتشار۲۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 293581
​ولایتی:

مقابله با تکفیری‌ها؛ موضوع اجلاس بین المللی محبان اهل بیت و مسئله تکفیری‌ها

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: مقابله با تکفیری‌ها یکی از موضوعات اجلاس بین المللی محبان اهل بیت و مسئله تکفیری‌ها است که اول و دوم آذر در تهران برگزار می شود.
مقابله با تکفیری‌ها؛ موضوع اجلاس بین المللی محبان اهل بیت و مسئله تکفیری‌ها
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، علی اکبر ولایتی، دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی صبح امروز (سه شنبه) در نشست خبری پیرامون اجلاس جهانی محبان اهل بیت و مسئله تکفیری‌ها در سالن رضوان صدا و سیما اظهار داشت: درگذشت عده‌ای از هم‌وطنان عزیزم در زلزله کرمانشاه را تسلیت گفته و برای آنان علو درجات از خداوند متعال درخواست و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت داریم.
 
وی با بیان اینکه اجلاس جهانی "محبان اهل بیت و مسئله تکفیری‌ها" اول و دوم آذرماه در تهران برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: مقابله با تکفیری‌ها یکی از موضوعات این اجلاس است و در این اجلاس کمیته های مختلف تشکیل و تحولات منطقه بررسی خواهد شد.
 
ولایتی افزود: همچنین مفهوم شناسی و مکتب شناسی اهل بیت، دیدگاه های علمای اسلام در خصوص تکفیری ها، نقش اهل بیت در مکتب اسلام، راهبردها و راهکار های انسجام امت اسلامی، آسیب شناسی پیش روی جهان اسلام شش محور مهم این اجلاس خواهند بود.
 
ولایتی تصریح کرد: خوشبختانه جمهور علمی مسلمانان چه اهل سنت و چه شیعه، بر محبت اهل بیت(ع) اعتقاد راسخ دارند و قرآن و اهل بیت(ع) ریسمان وحدت بین مسلمین و مورد تایید همه علما هستند.
 
وی با بیان اینکه امیدواریم امت اسلام حول محور اهل بیت با یکدیگر پیوند داشته باشند و وحدت خود را حفظ کنند، گفت: اکثر اقدامات گروه های تکفیری و تروریستی علیه اهل سنت بوده است و اینطور نیست که آنها صرفاً با شیعیان مشکل داشته باشند.
 
دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: امروز دشمنان اسلام، آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و عوامل آن‌ها در منطقه بر ایجاد تفرقه در اسلام اشتراک نظر دارند و همه مسائل امروز در منطقه به این دلیل است.
 
ولایتی خاطرنشان کرد: در اجلاس پیش رو، بیش از 500 نفر از علمای سنی و شیعه از 94 کشور و 250 عالم شیعه و سنی داخل کشور دعوت شده اند و این جلاس در نوع خود به این شکل گسترده در ایران بی نظیر است.
 
دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در پاسخ به اتهامات سعد حریری گفت: ایشان نکته‌ای را گفت که از القائات سعودی‌ها بوده است. آقای حریری گفت که در ملاقات با بنده گفته‌است در امور داخلی لبنان دخالت نکنید درحالی‌که اصلاً چنین حرفی نزد و اصلاً مذاکرات ما تند و خشن و تهدید آمیز نبود. معلوم شد این القای سعودی‌هاست و حاضر نیستند لبنان را در آرامش و دوستی دو ملت ایران و لبنان را ببینند.
 
وی افزود: ما آقای حریری را تهدید نکردیم و در مورد مسائل جاری منطقه بحث کردیم. ایشان می‌خواست به‌نوعی بین ایران و عربستان سعودی وساطت کند و ما تأکید کردیم که ما مشکلی با عربستان سعودی نداریم اما اینکه سعودی‌ها بیش از 2 سال مردم یمن را بمباران می‌کنند و این کشور را محاصره کردند و 700 هزار نفر دچار وبا شدند، این دیگر ربطی به سیاست ندارد و به خاطر مسائل انسانی هم که شده با یمنی‌ها مذاکره کنند.
 
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل، روابط جمهوری اسلامی ایران و لبنان را برادرانه و راهبردی دانست و ابراز امیدواری کرد: همه چیز به روال معمول و صلح آمیز پیش برود و آقای حریری نیز به سرکارش برگردد، البته اگر قوانین داخلی این کشور اجازه دهد.
https://taghribnews.com/vdcfcmd0yw6d1ta.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی