تاریخ انتشار۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۳
کد مطلب : 193186
امام جمعه اهل سنت باغلق(رازو جرگلان):

در دین مبین اسلام وحدت از اركان اساسی محسوب می‌شوند

امام جمعه اهل سنت باغلق از توابع شهرستان رازو جرگلان گفت: در عصری که توطئه و نفاق جهان را فراگرفته، وحدت مسلمانان شادی آفرین بوده و در دین مبین اسلام دو اصل توحید و وحدت از اركان اساسی محسوب می‌شود.
در دین مبین اسلام وحدت از اركان اساسی محسوب می‌شوند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تقریب(تنا) از بجنورد،"حاج غفورآخوند یزدانی" امام جمعه اهل سنت باغلق از توابع شهرستان رازو جرگلان وحدت را یک تکلیف شرعی برای امت اسلامی دانست و اظهار داشت: در شرایطی که دشمن ریشه اسلام و مسلمین را هدف گرفته است، مسأله وحدت از اوجب واجبات است.

آخوند یزدانی تصریح کرد: امروز اگر وحدت و دست به دست هم دادن مسلمانان در جهان اسلام مطرح می شود به این دلیل است که دشمنان اسلام دست به دست هم داده اند تا ما وحدت نداشته باشیم .

وی از قرآن به عنوان کتاب وحدت آفرین نام برد و گفت:قرآن نور آشکاری است که انسان را از تاریکی و جهالت به سوی نور و حقانیت هدایت می‌ کند. 

آخوند یزدانی با بیان اینکه وحدت در جامعه امنیت آرامش و برادری را برای انسان‌ها به ارمغان می آورد، ادامه داد:وحدت دلها را به هم نزدیک و فاصله‌ ها را از بین می‌ برد. 

وی با اشاره به اینكه اسلام بر پایه فطرت بنا شده است،خاطرنشان کرد:به فرموده امام خمینی(ره) اسلام ما اسلام ناب محمدی بوده و این اسلام مایه اتحاد و یكپارچگی برای مسلمانان است. 

امام جمعه اهل سنت باغلق همچنین اظهاراشت: هنگامی که پیامبر(ص) وارد مدینه شدند، قبایل اوس و خزرج سال های طولانی با یکدیگر اختلاف و نزاع داشتند و با نازل شدن آیه" واعتصمو" امنیت و آرامش در آن منطقه برقرارشد.

آخوند یزدانی اضافه کرد:حضرت محمد (ص) به عنوان بزرگ مرد تاریخ اسلام همواره از آغاز اسلام تاکنون الگو و اسوه مناسبی برای بشر محسوب می شود که با الگو گیری از اخلاق و رفتار آن حضرت می توان به بالاترین درجات مادی و معنوی رسید. 

گفتنی است، درپایان امام جمعه اهل سنت باغلق، برای نصرت اسلام ومسلیمن و برقراری نظام جمهوری اسلامی ایران و نابودی کفر و نفاق دعا نمودند.
 
https://taghribnews.com/vdcfcmdyvw6d1ya.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی