تاریخ انتشار۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب : 266086
لاریجانی در نشست خبری با همتای پاکستانی:

نظرات ایران و پاکستان در حل و فصل مسائل منطقه ای و بین المللی بسیار نزدیک است

رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با همتای پاکستانی خود بر لزوم افزایش سطح تجارت میان دو کشور تاکید کرد.
نظرات ایران و پاکستان در حل و فصل مسائل منطقه ای و بین المللی بسیار نزدیک است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست خبری مشترک با سردار ایاز صادق، رئیس مجلس ملی پاکستان که ظهر امروز (شنبه، 2 اردیبهشت ماه) در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: پاکستان به عنوان کشور دوست و برادر، نقش مهمی در منطقه و ایجاد آرامش دارد لذا این سفر به لحاظ مقطع زمانی، سفر بسیار مهمی بود.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: ایران و پاکستان در مجامع مختلف منطقه ای و بین المللی گفتگوهای نزدیک داشته و در حل و فصل مسائل منطقه نظرات بسیار نزدیک است که امروز نیز مذاکرات بسیار سازنده ای در ابعاد گوناگون صورت گرفت.
 
وی در ادامه با بیان اینکه در این مذاکرات، بر گسترش روابط اقتصادی بین دو کشور تأکید شد، عنوان کرد: برای اینکه سطح روابط تجاری بین دو کشور به 5میلیارد دلار افزایش یابد، نیاز به تعیین سازوکارهای فعال وجود دارد که در این زمینه برخی گام ها برداشته شده و مقرر شد مسیر برای تجارت بین دو کشور هموارتر شود.
 
دکتر لاریجانی همچنین با اشاره به وضعیت حساس تروریستی منطقه افزود: ایران و پاکستان به عنوان دو کشور مهم و تأثیرگذار می توانند برای حفظ آرامش در منطقه اقدام کنند لذا در جلسه امروز بر ایجاد سازوکارهای حفظ آرامش و ثبات در منطقه صحبت شد.
 
وی در ادامه با تأکید بر نقش آفرینی پاکستان برای ایجاد آرامش در منطقه، اظهار داشت: جناب ایاز صادق در این زمینه پیشنهادی برای حفظ امنیت مطرح کرد که ما به آن اعتقاد داریم و به آنها کمک خواهیم کرد چرا که هر دو طرف معتقدیم در شرایط کنونی باید روابط به هم تنیده ای داشته باشیم تا انرژی مشترکی برای حل مسائل منطقه به وجود آید.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: قرار شد مسئولان مربوطه در هر دو کشور موضوعات مربوطه را پیگیری کنند لذا سفر ایشان را سفری موفق ارزیابی کرده و برای آنها آرزوی توفیق داریم.
 
سردار ایاز صادق، رئیس مجلس ملی پاکستان در ادامه این نشست خبری، ضمن تشکر از دعوت رئیس مجلس شورای اسلامی از وی و هیأت همراه، به نمایندگی از 200 میلیون شهروند پاکستانی، گفت: دیدار امروز از اهمیت خاصی برخوردار بود و در خصوص مسائل دوجانبه بحث و تبادل نظر شد.
 
رئیس مجلس ملی پاکستان بر همین اساس تصریح کرد: در این جلسه گلایه مندی های دو طرف مطرح شد که البته طرح این مسائل برای تضعیف روابط نبود بلکه برای تقویت آن صورت گرفت چرا که ما مثل یک خانواده بوده و در راستای منفعت خانواده حرکت می کنیم و اجازه نمی دهیم مسائل کوچک تبدیل به مسائل بزرگ شود.
 
وی در ادامه با ابراز امیدواری برای موفقیت ملت ایران، گفت: قطعا ملت ایران نیز موفقیت ملت پاکستان را خواستارند لذا باید در راستای وحدت مسلمانان حرکت کرد و به آن اهمیت داد.
 
سردار ایاز صادق در ادامه با بیان اینکه در جلسه امروز پیرامون مقابله با تروریسم صحبت شد، عنوان کرد: در این جلسه همچنین پیرامون منافع متقابل دوطرف در حوزه های تجارت، اقتصاد و حمل و نقل و نیز پیرامون مسائل کریدور چین، پاکستان وایران در حوزه تجارت بحث و تبادل نظر شد.
 
رئیس مجلس ملی پاکستان در ادامه با بیان اینکه در این جلسه درباره نحوه تقویت روابط پارلمانی گفتگو شد، ابراز داشت: مقرر شد مشاوران امنیتی دو کشور به صورت منظم با یکدیگر دیدار کنند و روابط ارتش های دو کشور افزایش یابد همچنین درخواست داشتیم از نظامیانی از ایران برای گذراندن دوره‌هایی به آکادمی های نظامی پاکستان اعزام شوند.
 
وی افزود: تأکید داریم گفتگوی دو کشور از حوزه مذاکره فراتر رفته و در راستای منافع دو کشور به مرحله اجرا درآید همچنین از برادرم دکتر لاریجانی خواستیم گام هایی درخصوص کشمیر اشغال شده طبق اساسنامه سازمان ملل بردارد که وی بر ضرورت حل مسائل از طریق گفتگوهای سازنده تأکید کرد.
 
رئیس مجلس ملی پاکستان در پایان ضمن تشکر از جمهوری اسلامی برای میزبانی از دانشجویان و زوار پاکستانی که به ایران سفر می کنند خاطرنشان کرد: امیدواریم کلمات در سطح کلمات باقی نمانده و به عمل برسد همچنین ظرفیت های بالقوه دو طرف به صورت بالفعل درآید.
 
https://taghribnews.com/vdcfcvd0vw6dvxa.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی