تاریخ انتشار۲۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۲
کد مطلب : 262675

بیست و چهارمین سمینار ائمه جمعه اهل سنت جنوب شرق کشور

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران : ظرفیت اقوام یک ظرفیت مهم و نعمتی بزرگ در راستای پیشبرد اهداف نظام است.
بیست و چهارمین سمینار ائمه جمعه اهل سنت جنوب شرق کشور
 بیست و چهارمین سمینار ائمه جمعه اهل سنت جنوب شرق کشور، امروز در سالن اجتماعات نهاد نمایندگی رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان آغاز شد. در این سمینار  آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان، علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان،  مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه مسجد مکی  سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران و حجت الاسلام والمسلمین علم‌الهدی، معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی حضور دارند.

 آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در این سمینار با اشاره به حضور وحدت آفرین مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در صحنه های مختلف ملی افزود: مشارکت بیش از 80 درصدی مردم این استان در انتخابات ریاست جمهوری و حضور شایسته و وحدت آفرین در تمام انتخابات و دیگر صحنه های ملی نشانه وجود حیات اجتماعی مردم این دیار است.به گزارش ایرنا،امام جمعه زاهدان بیان کرد: اگر حیات اجتماعی در هر جامعه ای وجود داشته باشد آن جامعه در تمام عرصه ها زنده و پویاست.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: اگر در یک جامعه ای تمام گروه ها، احزاب، اقوام و طوایف در یک مسیر و هدف با یکدیگر همسو نباشند آن جامعه فلج است.
آیت الله سلیمانی اظهار داشت: 80 درصد ذخایر نفت و گاز جهان در اختیار مسلمانان قرار دارد که این خود یک نعمت الهی بشمار می رود.
عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: بالاترین فرهنگ، قرآن، سنت و عالی ترین انسان از میان سفیران الهی حضرت محمد(ص) است که در اختیار جهان اسلام قرار دارند.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: تریبون نماز جمعه برای امت اسلامی یک نعمت است و از آن باید در مسیر تقویت وحدت و همدلی استفاده کرد.
امام جمعه زاهدان خاطر نشان کرد: سخن از وحدت از منظر تاکتیک و اتحاد نیست بلکه مبتنی بر عقیده، قرآن و سنت رسول الله (ص) است. آیت الله سلیمانی اظهار داشت: قرآن کریم از مسلمانان حیات پیوستگی اجتماعی را می طلبد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: به هر اندازه پیوستگی و وحدت در جامعه بیشتر باشد برکات آن برای امت اسلامی فراگیرتر است.

سردار حسین سلامی هم پیش از ظهر امروز در بیست و چهارمین سمینار ائمه جمعه اهل‌سنت جنوب شرق کشور در زاهدان، با تاکید بر‌اینکه انقلاب اسلامی مرزی میان شیعه و سنی قائل نیست، اظهار داشت: ملت ما همانطور که برای شیعیان جان می‌دهند، برای اهل‌سنت هم جان‌فشانی می‌کنند چرا‌که همه مسلمان هستیم و گواه این مدعا فلسطین به عنوان سرزمینی سنی مذهب است که ما برای آن جان می‌دهیم.به گزارش تسنیم ،جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه امروز به‌فضل الهی خورشید سیطره غرب رو به افول است، گفت: انقلاب اسلامی در برابر هجوم غرب ایستاده و از حقوق مسلمان و اعتبار و منزلت‌شان دفاع می‌کند؛ انقلاب ما توانسته جبهه‌ای مستحکم در برابر  سیاست استعماری شوم ایجاد کند.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه ظرفیت اقوام یک ظرفیت مهم و نعمتی بزرگ در راستای پیشبرد اهداف نظام است، اضافه کرد: امروز ایران اسلامی یک قدرت جهانی است، انقلاب ما در کشورهای مختلف در حال گسترش بوده و رهبری مقتدر ما امید بسیاری از مظلومان است.
وی با تاکید بر ضرورت حفظ انسجام و وحدت در سطح جامعه گفت: همه ما سرنشینان یک سفینه هستیم، بنابراین باید با توکل به خداوند و حفظ انسجام و وحدت، دشمنان را از رسیدن به اهداف شوم‌شان ناکام بگذاریم. استکبار جهانی به دنبال جداسازی امت اسلامی از یکدیگر است که این نقشه شوم در سایه وحدت مسلمین هرگز به نتیجه نمی‌رسد.
سردار سلامی با اشاره به اینکه استکبار جهانی در تلاش است با ویران‌کردن جهان اسلام به آبادانی و پیشرفت برسد، ادامه داد:  عقب نگه داشتن جهان اسلام، ترویج فقر و فساد و عقب‌ماندگی ذهنی و فرهنگی، نسخه کشورهای استکباری برای جهان اسلام است. نقشه غربی‌ها برای جهان اسلام خدشه‌دار کردن عزت، شوکت و اقتدار مسلمانان است.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه امروز اسلام در قلب کشورهای اروپایی نفوذ کرده، اضافه کرد: انتخاب نام‌های اسلامی برای فرزندان در کشورهای مختلف اروپایی و غربی گواه این مدعاست. چهره اسلام مملو از رأفت و مودت است اما دشمن تلاش دارد همه شاخصه‌های اسلام را وارونه جلوه دهد.

در این سمینار علمای جنوب شرق کشور شامل ائمه جمعه و جماعات اهل سنت استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان به بحث و تبادل نظر درباره موضوعات و چالش‌های فراروی جهان اسلام و نظام جمهوری اسلامی می‌پردازند.
https://taghribnews.com/vdcfe0d0tw6dvva.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی