تاریخ انتشار۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۹:۵۴
کد مطلب : 172576
مدير حوزه علميه اهل سنت محمدیه جرگلان در گفتگو با تقريب:

تببین فلسفه عاشورا برای جوانان؛ از مهمترین وظایف علمای تشیع و اهل سنت

روحانی اهل سنت با بیان اینکه امام حسین (ع) برای پایداری دین جدش و گسترش دین اسلام، پایمال نشدن حقوق ستمدیدگان و اجرای عدالت اسلامی علیه شیاطین آن زمان قیام کرد، اظهار داشت: امام حسین(ع) توانست با قيام خود دين اسلام را براي هميشه در تاريخ جاودانه کند.
تببین فلسفه عاشورا برای جوانان؛ از مهمترین وظایف علمای تشیع و اهل سنت
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) از بجنورد، "حاج ارازآخوند محمدی" مدیر حوزه علمیه اهل سنت محمدیه اشرفدره شهرستان رازو جرگلان در گفتگو با خبرنگار تقریب اهداف قیام سالارشهیدان را امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: این امام بزرگوار عزت آخرت را بر ذلت دنیا ترجیح داد و در راستای اجرای عدالت اسلامی وامر به معروف و نهی از منکر  به وصیت جدش، حضرت رسول اکرم(ص) عمل کرد و قیام کرد. 

آخوند محمدی تصریح کرد: امام حسین (ع) برای پایداری دین جدش و گسترش دین اسلام، پایمال نشدن حقوق ستمدیدگان، اجرای عدالت اسلامی و... علیه کفاران وشیاطین آن زمان قیام کرد و به شهادت رسید که ما مسلمین جهان باید اهداف آن برزگوار را الگو قرارداده واز با عمل کردن به دستورات دین اسلام از دستورات الهی پیروی کنیم. 

وی با بیان اینکه مهمترین وظیفه علمای تشیع و اهل سنت تببین فلسفه عاشورا برای جوانان امروزی است، اضافه کرد: قیام امام حسین (ع) دارای درس های فراوانی است که علمای تشیع و اهل سنت رسالت سنگینی در این راستابرعهده دارند که اهداف قیام امام حسین(ع) و فلسفه عاشورا را برای جوانان امروزی بازگو بکنند و این بهترین راهکار برای مقابله با توطئه های دشمنان اسلام است. 

مدرس حوزه علمیه محمدیه اشرفدره راز و جرگلان خاطرنشان کرد: همانطور که قرآن در میان مسلمانان از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است و در هر زمانی ارزشنمد است، قیام امام حسین و روز تاسوعا و عاشورا نیز از اذهان مسلمانان فراموش نخواهد شد ودر هر زمانی برای مسلمانان کاربردها و درس های فراوانی خواهد داشت، چراکه آن بزرگوار، توانست با قیام خود دین اسلام را برای همیشه در تاریخ جاودانه کند. 

آخوند محمدی با اشاره به ارادت ویژه اهل سنت به اهل بیت (ع) افزود: برادران اهل سنت به اهل بیت (ع) ارادت ویژه ای دارند و به امام حسین (ع) نیز عشق و اردات خاصی دارند و در ایام محرم نیز اهل سنت به سوگ این شهید بزرگورا نشسته و اشک می ریزند و علمای اهل سنت نیز در این ایام به مردمان خود از فلسفه قیام عاشورا و رشادت ها و از خودگذشتگی های امام حسین (ع) برای بقای دین جدش ، حضرت رسول اکرم(ص) می گویند. 

وی اظهارداشت:همانطور که امام حسین (ع) با اتحاد مسلمانان آن زمان برای حفظ و پایداری دین اسلام در برابر دشمنان قیام کرد، امروز همه مسلمانان نیز، باید ادامه دادن راه آن حضرت، با اتحاد ویکپارچگی در برابر دسیسه های استکبار جهانی وجیره خورانش بایستد و با حفظ وحدت تمام نقشه های دشمنان دیرینه اسلام را نقش برآب کنند .
https://taghribnews.com/vdcfe0dyvw6deta.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی