تاریخ انتشار۲۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۸:۱۴
کد مطلب : 288479
معاون پژوهشی جامعه المصطفی گرگان:

استقلال کردستان عراق ضربه سختی بر وحدت مسلمین خواهد بود

تنا - استان گلستان
معاون پژوهشی جامعه المصطفی گرگان، گفت: اجرایی شدن استقلال کردستان عراق ضربه سخت و جبران ناپذیری بر وحدت و همدلی مسلمین خواهد بود.
استقلال کردستان عراق ضربه سختی بر وحدت مسلمین خواهد بود
«نصیب الله عمراف» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب در گلستان با محکوم کردن توطئه جدید استکبار در عراق، اظهار کرد: این مسئله محض سیاسی، قطعا به نفع اسرائیل و آمریکا و حامیانش است و آنها را خوشحال خواهد کرد.

به گفته وی؛ اسرائیل تنها رژیمی است که همه پرسی در اقلیم کردستان عراق را پذیرفته است؛ گر چه آمریکا علنا از این کار حمایت نکرده؛ ولی رفتار و گفتار سیاستمداران این کشور به گونه ای است که به دنبال اجرایی کردن این مسئله هستند.

استاد فقه، اصول و معارف اسلامی جامعه المصطفی گرگان، برگزاری رفراندوم کردستان
را تهدیدی جدی بر تمامیت ارضی عراق دانست و گفت: این امر یکپارچگی و انسجام ملی و مذهبی مردم عراق را بر هم می زند و آرامش را از این کشور بحران زده خواهد گرفت.

وی، افزود: مردم بی گناه این کشور سال های متمادی رنگ آرامش و امنیت را ندیده اند و در آرزوی داشتن کشوری امن هستند.

به گفته وی؛ دشمن می خواهد دولت عراق را درگیر یک بحران تازه ای نماید تا به کلی اداره کشور از دستش خارج شود و هرج و مرج این منطقه را فرا گیرد.

عمراف با اذعان بر اینکه بحث تقسیم اقلیم کردستان عراق پروژه قدیمی استکبار برای تضعیف منطقه است، تصریح کرد: تجزیه ملل مسلمان به دولت های کوچک بعد از فروپاشی امپراطور عثمانی و با هدف گرفتن قدرت از آنها شکل گرفت.

وی، ادامه داد: اگر کردستان عراق اعلام استقلال کند همه کشورهای اسلامی با این کار مخالفت خواهند کرد و این به معنی شعله ور شدن فتنه دیگری در خاورمیانه است.
https://taghribnews.com/vdcfecd01w6dcja.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی