تاریخ انتشار۱۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب : 258878

دیدار هیأت پارلمانی ایران با رؤسای مجلس سنا و ملی الجزایر

هیأت پارلمانی ایران، به صورت جداگانه با رؤسای مجلس سنا و ملی الجزایر دیدار کرد و پیام دعوت رسمی علی لاریجانی را جهت شرکت در"کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم" فلسطین" در تهران تقدیم آنها کرد.
دیدار هیأت پارلمانی ایران با رؤسای مجلس سنا و ملی الجزایر
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، هیأت مجلس شورای اسلامی متشکل از مصطفی کواکبیان و سیدمصطفی ذوالقدر که صبح چهارشنبه به منظور تسلیم پیام دعوت رسمی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی جهت شرکت در کنفرانس بین المللی حمایت از مردم فلسطین وارد الجزائر شده بود،  ابتدا با محمد العربی ولد خلیفه رئیس مجلس ملی مردمی الجزائر دیدار و دعوتنامه همتای ایرانی را تسلیم وی کرد.

رئیس مجلس ملی مردمی الجزائر در این دیدار ضمن تشکر از دعوت و تقدیر از تلاش ارزشمند کشورمان برای برگزاری این کنفرانس، ضرورت احقاق حقوق ملت فلسطین را خاطرنشان ساخت و با اشاره به مشکلات جهان اسلام و منطقه، لزوم مقابله با پدیده تروریسم و فراگیر نمودن صلح و ثبات در منطقه را مورد تاکید قرار داد.  

هیئت ایرانی پس از آن، در ملاقات جداگانه با عبدالقادر بن صالح رئیس مجلس سنای الجزایر نیز پیام دعوت کتبی رئیس مجلس شورای اسلامی برای شرکت در کنفرانس بین المللی حمایت از ملت فلسطین را تسلیم وی کرد. 

در این دیدار بن صالح نیز ضمن تشکر از دعوت و تأکید بر اهمیت برگزاری این نشست در شرایط جاری، خاطرنشان کرد: الجزایر در کنار جمهوری اسلامی ایران از حقوق عادلانه مردم فلسطین حمایت می‌کند.

وی با تشریح اقدامات دولت الجزایر در کمک به برقراری صلح و ثبات در کشورهای لیبی و مالی، آمادگی کشورش را برای توسعه مناسبات دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران مورد تاکید قرار داد.
 
هیأت ایرانی همچنین در دیدار جداگانه با نورالدین بلمداح رئیس کمیسیون امور خارجی مجلس ملی مردمی الجزایر ضمن تأکید بر دعوت مجلس شورای اسلامی، راههای گسترش روابط پارلمانی فیمابین را مورد بحث و بررسی قرار داد.

بر اساس گزارش سفارت ایران در الجزایر، در ادامه برنامه‌های سفر هیأت ایرانی امروز پنجشنبه علاوه بر ملاقات و گفت‌وگو با رشید بوغربال رئیس کمیسیون امور خارجی مجلس سنا، در مراسم مردمی جشن پیروزی انقلاب که با حضور هموطنان مقیم این کشور به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در الجزایر برگزار می‌شود شرکت خواهد کرد. 

کنفرانس بین المللی حمایت از مردم فلسطین قرار است در روزهای 2 و 3 اسفند ماه ۹۵ با حضور مقامات پارلمانی کشورهای اسلامی و برخی شخصیت‌های برجسته توسط مجلس شورای اسلامی در تهران برگزار شود.
 
https://taghribnews.com/vdcfecd0cw6dtca.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی