تاریخ انتشار۱۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب : 247375

تأسیس شبکه جوانان تقریبی و توسعه دانشگاه مذهب اسلامی در دستور کار مجمع تقریب مذاهب

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، تأسیس شبکه سادات، شبکه جوانان تقریبی، راه اندازی مجامع تقریبی و توسعه شعبه های دانشگاه مذاهب اسلامی در داخل و خارج از کشور را از جمله برنامه های در دست اقدام مجمع تقریب مذاهب، عنوان کرد.
تأسیس شبکه جوانان تقریبی و توسعه دانشگاه مذهب اسلامی در دستور کار مجمع تقریب مذاهب
آیت الله "محسن اراکی" امروز در نشست خبری به مناسبت بیست و ششمین سالروز تأسیس مجمع جهانی تقریب مذاهب، در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری تقریب در مورد گام هایی که مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برای عملی کردن  تقریب برداشته است ، گفت:مجمع تقریب در این زمینه گامهای متعددی برداشته است، یکی از استراتژیهای مجمع تقریب، تأسیس شبکه های اجتماعی است که برخی جهت گیری صنفی و برخی غیر صنفی دارد.

وی ادامه داد: از جمله این شبکه های اجتماعی، شبکه علمای مقاومت، اتحادیه جهانی زنان مسلمان و شبکه "لاو محمد" می باشد که از مجموعه ای از جوانان جهان اسلام تشکیل شده است، تأسیس شبکه های مختلفی از جمله شبکه سادات، شبکه جوانان تقریبی  و....و همچنین راه اندازی مجامع تقریبی محلی را در دست اقدام داریم.

دبیر کل مجمع تقریب افزود: از دیگر اقدامات مجمع تقریب، تأسیس مرکز گفتکوی بین مذاهب در قم است که دانشمندان برجسته جهان در آن به دور هم گرد می آیند و با علمای قم گفگو می کنند و این گفتگو ها جریان تفرقه را به سوی وحدت سوق می دهد.

آیت الله اراکی خاطرنشان کرد: توسعه دانشگاه مذاهب اسلامی در داخل و خارج از کشور، از دیگر اقدامات مجمع تقریب است؛ این دانشگاه شعبه ای را در کردستان راه اندازی کرده است و در حال رایزنی  با وزارت اوقاف شیعه و سنی بغداد برای ایجاد شعبه ای از این دانشگاه در بغداد هستیم؛ با وزارت اوقاف سوریه هم رایزنیهایی صورت داده ایم تا بتوانیم شعبه ای از دانشگاه مذاهب را نیز در این کشور تأسیس کنیم و امیدواریم در دیگر کشورها نیز شعبه های این دانشگاه را توسعه دهیم.

دبیر کل مجمع تقریب اظهار داشت: در شریط کنونی و اختلافاتی که بین طوایف اسلامی در نتیجه جنگ به وجود آمده، زخمهایی پدید آمده است که نیاز به التیام دارد؛ کمیته مساعی حمیده این وظیفه را بر دوش گرفته است و امیدوارم فعالیتهای خود را در این زمینه توسعه دهد.

 آیت الله اراکی خاطر نشان کرد: در عرصه پژوهش هم ما فعالیتهای متعددی از جمله موسوعه بیست جلدی "السنه النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه" را داشته ایم که کار بسیار عظیمی است، از سوی دیگر ما هر سال در کنفرانس وحدت ابتکار جدیدی داریم تا شاهد اثر گزاری بیشتر این کنفرانس باشیم.
 
https://taghribnews.com/vdcfeed0tw6djma.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی