تاریخ انتشار۲۰ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب : 283177
امام جمعه اهل سنت خاش:

فاجعه میانمار‌ مسئله همه ملت‌هاست

امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش گفت: حوادثی که امروز در قبال مسلمانان مظلوم میانمار در حال وقوع است، جنایاتی دردناک و وحشیانه محسوب می‌شود که از جانب هر مسلمان و بلکه از جانب هر انسان آزاده‌ای محکوم است.
فاجعه میانمار‌ مسئله همه ملت‌هاست
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "مولوی محمدعلی شهنوازی" در گفتگو با تسنیم اظهار داشت: حوادثی که امروز در قبال مسلمانان مظلوم میانمار در حال وقوع است، جنایاتی دردناک و وحشیانه محسوب می‌شود که از جانب هر مسلمان و بلکه از جانب هر انسان آزاده‌ای محکوم است.

امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش افزود: متأسفانه امروز شاهد آن هستیم که همه دنیا چشم خود را روی این جنایات بسته‌اند، بنابراین ضرورت دارد، کشورهای اسلامی تمام قد جلوی این جنایات بایستند و با تمام قوا به حکومت میانمار فشار بیاورند تا جلوی این نسل‌کشی گرفته شود.

وی بیان کرد: افراد ظالم و جنایتکاری که به مردم بی‌دفاع و مظلوم میانمار حمله می‌کنند، باید در دادگاه بین‌المللی محاکمه و مجازات شوند و لازم است همه نهادهای بین‌المللی، سازمان ملل و علمای جهان اسلام در مقابل این جنایت واکنش جدی نشان دهند.

مولوی شهنوازی خاطرنشان کرد: فاجعه میانمار نه تنها مسئله جهان اسلام، بلکه مسئله همه ملت‌هاست چرا که در طول تاریخ بشریت سرانجام چنین فجایع و جنایاتی، چیزی جز افول ظالمان و عقب افتادگی از سیر تکاملی نسل بشر و تباهی و نکبت برای اقوام نژادپرست و انتقامجو نبوده است.

وی با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت و اتحاد در جهان اسلام، گفت: وجود نبی مکرم اسلام(ص) نقطه مشترک بین مسلمانان است، بنابراین نباید اختلاف میان اهل تشیع و تسنن باشد و تنها در چنین شرایطی است که می‌توان دست دشمنان را از کشورهای اسلامی دور کرد.
 
https://taghribnews.com/vdcfemd0ew6dcya.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی