تاریخ انتشار۲۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب : 173773
نماينده حماس در ايران:

پروژه هاي نظري وحدت را عملي كنيم/هويت امت واحده اسلامي در تقريب شيعه و سني است

تنا – اختصاصي
نماينده جنبش مقاومت اسلامي(حماس) در تهران بر لزوم دوري از اختلافات داخلي در كشورهاي اسلامي تاكيد و خواستار تحقق پروژه هاي نظري وحدت اسلامي در ميدان عمل شد.
پروژه هاي نظري وحدت را عملي كنيم/هويت امت واحده اسلامي در تقريب شيعه و سني است
"خالد القدومی"  از رسانه های جهان اسلام خواست به مسئله اساسی و محوری جهان اسلام یعنی "فلسطین" توجه بیشتری كرده و پوشش مناسبتری از رخدادهای آن داشته باشند.

وی در گفت و گو با خبرنگار تقریب (تنا)  "وحدت اسلامی" را طرحی نظری در دوره كنونی توصیف كرد و اظهار داشت: این مسئله، امری واجب و ضرورتی دینی است و باید از اكتفا به اظهار نظریه پرهیز و به مرحله اجرا درآید.

نماینده حماس در ایران در ادامه گفت: اكنون شاهدیم كه مسلمانان به جنگهای داخلی مشغول شده اند و هویت امت واحده اسلامی كه در آن شیعه و سنی تقریب می یابند به فراموشی سپرده شده است.

وی افزود: مقاومت و در راس آن حماس به همه مسلمانان تاكید می كند كه مسئله فلسطین مسئله اساسی جهان اسلام است و باید به عنوان عاملی برای همگرایی بین مسلمانان مطرح شود چون مسئله قبله اول مسلمین مطرح است.

قدومی در ادامه بیان داشت: ما از خاك، سرزمین و مرزها سخن نمی گوییم ما از هویتی اسلامی صحبت می كنیم؛ هویتی همگانی كه همه جهان اسلام را گردهم می آورد؛ ما باید نسبت به مسئله قدس و خطراتی كه مسجدالاقصی را تهدید می كند آگاه و هوشیار باشیم.

وی افزود: امروز در فلسطین جوانان به شهادت می رسند...در مسجدالاقصی از نمازخواندن نمازگزاران جلوگیری به عمل می آید و...رسانه ها در این وضعیت كجا هستند؟ پوشش رسانه ای از این تجاوزات اسرائیل كجاست؟ عنوان "فلسطین" طرحی اماده برای همگرایی پیرامون ان است و باید بیش از پیش به این مسئله توجه شود؛ بیایید به جای پرداختن به مسائل بی ارزش و اختلافات داخلی دوشادوش هم برنامه وحدت اسلامی را به مرحله اجرا درآوریم.
https://taghribnews.com/vdcfemdymw6deea.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی