تاریخ انتشار۲۵ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : 275374

بازگشایی تدریجی مسجدالاقصی از ظهر امروز/شهادت یک جوان فلسطینی در رام الله

رژیم صهیونیستی تصمیم به بازگشایی تدریجی مسجد الاقصی به روی نمازگزاران و بازدیدکنندگان از ظهر امروز (یکشنبه) گرفت.
بازگشایی تدریجی مسجدالاقصی از ظهر امروز/شهادت یک جوان فلسطینی در رام الله
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، این تصمیم پس از بستن مسجد الاقصی از روز جمعه به بهانه اجرای عملیات شهادت طلبانه در نزدیکی آن صورت گرفته است.

" بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس، پس از رایزنی با اعضای کابینه خود به منظور اطلاع از اوضاع امنیتی حاکم بر قدس و مسجد الاقصی، تصمیم به بازگشایی تدریجی مسجد الاقصی از ظهر امروز گرفت.

رژیم صهیونیستی همچنین تصمیم به نصب دوربین‌های مداربسته در ورودی‌های مسجد الاقصی و خارج از آن به منظور کنترل حوادث و نیز اعمال تدابیر امنیتی بیشتر گرفته است.

نتانیاهو در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت که پس از رایزنی‌های امنیتی، تصمیم بر این شد که سیستم‌های کشف معدن در ورودی‌های مسجد الاقصی نصب شوند و همچنین با کار گذاشتن دوربین‌های مراقبتی تمامی حوادث این مسجد تحت کنترل قرار گیرد و البته در ادامه هم برخی اقدامات امنیتی اتخاذ خواهد شد.

نظامیان صهیونیستی پس از عملیات شهادت طلبانه سه جوان فلسطینی اهل شهر ام الفحم در داخل اراضی اشغالی در داخل مسجد الاقصی که منجر به هلاکت دو نیروی پلیس صهیونیستی و شهادت مجریان عملیات شد، این مسجد را به روی نمازگزاران مسلمان بسته و شمار زیادی از نیروهای خود را در داخل بخش قدیمی قدس و اطراف آن و نیز ایست بازرسی‌های منتهی به قدس مستقر کرده بودند.

سازمان اوقاف اسلامی نیز اعلام کرد: پلیس اسرائیل کارمندان مسجد الاقصی را اخراج کرده و دست به تفتیش گسترده در مسجد زده است؛ این در حالی است که از روز جمعه صدها فلسطینی در تلاش برای ورود به بخش قدیمی قدس و رسیدن به مسجد هستند، اما نیروهای اسرائیلی مانع آنها می‌شوند.

"محمد حسین"  مفتی قدس و سرزمین فلسطین تصریح کرد:‌ مقامات اسرائیل سازمان اوقاف را که کار نظارت بر مسجد الاقصی را برعهده دارد، از هر گونه نظارت کنار گذاشته‌اند.

خبر دیگر اینکه، یک جوان 34 فلسطینی بامداد امروز، به ضرب گلوله نیروهای اشغالگر در روستای نبی صالح در شمال غرب رام الله به شهادت رسید.

پلیس رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای مدعی شد که نیروهای این رژیم از ارتش و شاباک بر اساس اطلاعات دقیق، درصدد بازداشت این جوان برآمدند، اما این جوان سلاح خود را بیرون آورد و نیروهای اسرائیلی به سمت وی گلوله شلیک کردند که به کشته شدن وی انجامید.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcfetd0jw6dema.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی