تاریخ انتشار۱۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۱۷
کد مطلب : 255673
آيت‌الله اراکی در مراسم نخستین سالگرد شهادت آیت‌الله شیخ نمر:

جامعه اسلامی نباید به کشورهای استکباری تکیه کند/استمرار حیات ملت‌ها نیازمند ایثار و شهادت است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: اینکه ملت بحرین در برابر قدرت‌های استکبار جهانی ایستاده و طاغوت‌ها را به ستوه آورده، قابل تقدیر بوده چراکه حکومت بحرین را از برخورد با شیخ عیسی قاسم عاجز کرده است.
جامعه اسلامی نباید به کشورهای استکباری تکیه کند/استمرار حیات ملت‌ها نیازمند ایثار و شهادت است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت‌الله محسن اراکی امشب در مراسم گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت آیت‌الله شیخ نمر باقرالنمر که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان اینکه این عالم انقلابی در راه احیای حق جهادگر بوده است، اظهار کرد: این مراسم به منظور گرامیداشت رشادت‌های آیت‌الله شیخ نمر باقرالنمر عالم بزرگوار عربستان برگزار شده است.

وی با تاکید بر اینکه تقابل میان حق و باطق در قرآن کریم مورد توجه قرار گرفته است، اضافه کرد: این تقابل به عنوان یک قانون و سنت مطرح شده است چراکه جریان حق با جریان باطل در طول تاریخ در ستیز بوده و این درگیری‌ها سنت‌ها و قوانین را به دنبال داشته است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: بر اساس آیات قرآن کریم نتیجه نبرد حق و باطل به نفع پیروان حق رقم زده می‌شود همانطور که قوم موسی در طول سال‌های دراز مورد ظلم قرار گرفتند اما در نتیجه کافران شکست خوردند و برای آزمایش الهی قدرت در اختیار درست‌کاران قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه تضعیف قدرت ظالمان در کشورهای مختلف منطقه به خوبی قابل مشاهده است، تصریح کرد: مستکبران گمان می‌کنند که اگر فشار را بر مجاهدان در راه حق تشدید کرده و به دنبال ابطال شناسنامه، به شهادت رساندن، شکنجه‌دادن و اسارت آنها باشند، قدرت خود را تثبیت می‌کنند در حالی که بر اساس آموزه‌های قرآن کریم در نتیجه اهل حق به پیروزی می‌رسند.

آیت‌الله اراکی با بیان اینکه سنت غلبه اهل حق بر ظالمان در شرایط خاصی عملی می‌شود، اظهار کرد: صبر نخستین شرط اجرای این سنت است چراکه مومنان برای رسیدن به مقام حاکمیت بر زمین باید صبر پیشه کنند؛‌ پیروزی برای مردم بحرین حتمی است اما این مردم این کشور باید صبر کنند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم یادآور شد: بر مبنای تعالیم قرآنی مردم کشورهای بحرین، یمن، عربستان و دیگر مناطقی که در نبرد با طاغوت هستند باید صبر را پیشه کنند چراکه صبر سبب تضعیف ظالم می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به پیروزی نباید به دشمنان خداوند اعتماد کنیم، گفت: جامعه اسلامی نباید به کشورهای استکباری تکیه کند بلکه باید مورد توجه ولایت الهی قرار گیرد و بدون آلودگی به ولایت بیگانه حرکت خود را در مسیر خداوند متعال ادامه دهد.

آیت‌الله اراکی با اشاره به اینکه مومنان با پذیرفتن ولایت کافران از ولایت الهی جدا می‌شوند، اضافه کرد: منافقان خود را در سرپرستی کافران قرار داده و به حمایت طاغوت‌ها تکیه می‌کنند تا با اعتماد به آنها به عزت برسند در حالی که بر اساس آموزه‌های قرآن کریم اعتماد به دشمن خواری و ذلت را به دنبال دارد و این توصیه شامل نظام اسلامی نیز می‌شود.

وی با بیان اینکه مومن بدون پیوستگی با خداوند به حال خود رها و ذلیل می‌شود، عنوان کرد: اکنون در نبرد سنگین فرهنگی، اقتصادی و سیاسی با دشمن هستیم و در این نبرد باید با صبر و اعتماد نکردن به دشمن راه خود را ادامه دهیم چراکه اعتماد به دشمن بزرگ‌ترین خطاست و خواری و ذلت را به دنبال دارد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بر اعتماد نسبت به وعده‌های الهی تاکید کرد و گفت: اعتماد به خداوند متعال شرط پیروزی بر مستکبران است اما اگر به دشمن اعتماد کنیم زیر لگدهای آنان له می‌شویم.
وی یادآور شد: خسارت‌های مالی و جانی گاهی موجب ضعف و سستی روانی می‌شود در حالی که با اعتماد به ولایت الهی ترس و نگرانی در میان امت مسلمان جایگاهی ندارد.

آیت‌الله اراکی از مقاومت مردم عربستان و بحرین یاد کرد و افزود: اینکه ملت بحرین در برابر قدرت‌های استکبار جهانی ایستاده و طاغوت‌ها را به ستوه آورده، قابل تقدیر بوده چراکه حکومت بحرین را از برخورد با شیخ عیسی قاسم عاجز کرده است؛ روحیه مقاومت بر مبنای تحقیقات الهی باید گسترش یابد هر چند زنده ماندن یک ملت نیازمند هزینه است.

این استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه استمرار حیات ملت‌ها را نیازمند ایثار و شهادت دانست و مطرح کرد: ملت ایران اسلامی اکنون به جایی رسیده که آمریکا به ناتوانی و شکست خود در برابر این ملت اقرار می‌کند، این اقتدار نظام اسلامی پاداش صبر و هزینه‌هایی است که مردم در روزهای مقاومت متحمل شده‌اند.

وی از موضع‌گیری وزیر دینی تونس در مورد خباثت‌های عربستان سعودی تقدیر کرد و گفت: این شخصیت در حاشیه کنفرانس وحدت از وضعیت مردم شهر بازدید کرده است و بر اساس گفته‌های او ملتی با نشاط‌تر از ملت ایران وجود ندارد در حالی که برخی از افراد به دنبال اندوهگین نشان دادن ملت ایران هستند.
https://taghribnews.com/vdcfetd0mw6dtva.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی