تاریخ انتشار۲۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۵
کد مطلب : 195373
امام جمعه اهل سنت باغلق(رازو جرگلان):

ماه رمضان، ماه نزول قرآن برامت رسول الله است

امام جمعه اهل سنت باغلق از توابع شهرستان راز و جرگلان گفت: ماه مبارک رمضان ماهى است كه در آن تمامی مسلمانان جهان به میهمانى خداوند دعوت شده و مورد لطف او قرار می گیرند و ماه رمضان ماهى است كه قرآن براى هدایت انسان ها در آن نازل شده است.
ماه رمضان، ماه نزول قرآن برامت رسول الله است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تقریب(تنا) از بجنورد،"حاج غفورآخوند یزدانی" امام جمعه اهل سنت باغلق از توابع شهرستان راز و جرگلان در خطبه های نماز جمعه این هفته با تبریک ماه مبارک رمضان برمحضر مبارک مقام معظم رهبری و عموم مسلمین جهان، مهمترین وظیفه ی مسلمانان در این ماه را صدقه دادن برفقیران، احترام به سالخوردگان ، حفظ زبان، چشم و گوش ازحرام، مهربانی بریتیمان، عبادت و سجده های طولانی، توبه و فرستادن صلوات دانست. 

آخوند یزدانی تصریح کرد: با روزه گرفتن، چهره خبیث شیطان سیاه می شود و با صدقه دادن دراین روزهای عزیز پشت شیطان شکسته می شود.

وی بیان داشت: ماه رمضان به خاطر نزول قرآن، ماه برتر شده است ، خدواند متعال در آیه 185 سوره بقره می فرمایند: "شهر رمضان الذی انزل فیه القران هدی للناس و بینات من الهدی و الفرقان فمن شهد منکم الشهر فلیصه ..." ماه رمضان ماهی است که قرآن در آن برای هدایت بشر و راهنمایی و تشخیص حق از باطل نازل شده است،پس هر کس ماه رمضان را دریابد باید تمام آن ماه را روزه بدارد.

آخوند یزدانی همچنین وحدت را یک تکلیف شرعی برای امت اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمن ریشه اسلام و مسلمین را هدف گرفته است، مسأله وحدت از اوجب واجبات است.

امام جمعه اهل سنت باغلق اضافه کرد: امروز اگر وحدت و دست به دست هم دادن مسلمانان در جهان اسلام مطرح می شود به این دلیل است که دشمنان اسلام دست به دست هم داده اند تا ما وحدت نداشته باشیم.

گفتنی است، درپایان امام جمعه اهل سنت باغلق، برای نصرت اسلام ومسلیمن و برقراری نظام جمهوری اسلامی ایران و نابودی کفر و نفاق دعا نمودند.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcfetdymw6d1ma.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی