تاریخ انتشار۳۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب : 175573

تبعیض علیه مسلمانان در بازار کار بریتانیا

تنا-لندن
نتایج جدیدترین پژوهش در بریتانیا نشان می دهد که در بازار کار این کشور تبعیض شدید علیه مسلمانان وجود دارد.
تبعیض علیه مسلمانان در بازار کار بریتانیا
به گزارش خبرنگار تقریب (تنا) در لندن ،این پژوهش که اخیرا توسط دکتر نبیل خطاب وپروفسور ران جانستون وبراساس داده های آماری "دفتربررسی نیروی کار" که بر روی بیش از نیم میلیون نفر صورت گرفته ،روشن می سازد که مسلمانان در مقایسه با دیگر اقلیت های قومی و دینی و فرهنگی این کشور از کمترین امکان برای دستیابی به شغل وکار برخوردار هستند.
براساس این پژوهش ، مردان مسلمان نسبت به مردان سفید پوست مسیحی وبریتانیایی که در یک رده سنی ودارای صلاحیت های برابر هستند ، 76% کمتر احتمال یافتن کار دارند.
این آماردر باره زنان مسلمان بویژه با قومیت پاکستانی نسبت به زنان بریتانیایی 65% است. پژوهشگران در تحقیقات خود به این نتیجه دست یافته اند که این اختلاف در رده های شغلی حرفه ای تر افزایش بیشتری پیدا می کند وتبعیض نمایان تر می شود. 
تحقیق کنندگان معتقدند که بررسی ها بیانگر آن است که این تبعیض ها ناشی از قرار دادن مسلمانان در پایین ترین رده های اجتماعی ،نژادی وقومی و نیز رشد خصومت و اسلام هراسی علیه آنان در کشور است، بطوری که مسلمانان نه تنها یک اقلیت محروم بلکه بعنوان یک تهدید و افراد غیر وفادار به کشور شناخته می شوند.
این پژوهش همچنین روشن می سازد که این باور ، یعنی قرار داشتن مسلمانان در پایین ترین رده اجتماعی به سرعت در میان لایه های جامعه مدنی ودانشگاهی کشور در حال رشد است .
کمسیون حقوق بشر اسلامی لندن که نتایج این تحقیق را منتشر کرده است میگوید ،وضعیت موجود، حاصل سیاست های دولت وهجوم رسانه ها برای نشان دادن مسلمانان ،در بهترین حالت بعنوان خائن و در بدترین حالت بعنوان تروریست است .                        
 
https://taghribnews.com/vdcfetdymw6deta.igiw.html
مرجع : خبرنگار تنا- لندن،کمسیون حقوق بشر اسلامی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی