تاریخ انتشار۱۲ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۸:۰۰
کد مطلب : 155476
دبیركل جنبش الامة لبنان:

جریان تكفیری پیشینه ای تاریخی دارد/اندیشه تكفیری در خدمت نقشه های صهیونیسم جهانی

تنا - اختصاصی
دبیركل جنبش الامة لبنان و عضو مجمع عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اندیشه تكفیری را در خدمت نقشه ها و منافع صهیونیسم جهانی برای تضعیف منطقه و جهان اسلام برشمرد و بر لزوم مقابله با این جریان تاكید كرد.
جریان تكفیری پیشینه ای تاریخی دارد/اندیشه تكفیری در خدمت نقشه های صهیونیسم جهانی
شیخ "عبدالناصر الجبری" در گفتگو با خبرنگار تقریب(تنا) ‌خاطرنشان كرد: گروههای سلفی تكفیری در جهان اسلام پدیده جدیدی نیستند بلكه پیش از این نیز در طول تاریخ اسلام وجود داشته اند .

وی افزود: در دوره سبئیون نیز چنین جریانی وجود داشته و باعث برانگیختن فتنه در جهان اسلام می شدند و اكنون نیز فتوای ریختن خون هر شخصی از مذاهب مختلف اسلامی را می دهند كه عقاید و نظرات مخالف آنها را دارد.

این روحانی اهل سنت لبنانی اقدامات تكفیریهای عصر كنونی را بسیار ددمنشانه تر از دوره صدراسلام توصیف كرد و گفت: تكفیر در زمان خوارج و دوره فعلی تفاوتهای زیادی دارد؛ در این دوره شاهد تشكیل گروههای تروریستی و قتل و قطع سر افراد بی گناه هستیم آن چنان كه اینك در سوریه شاهد آنیم.

وی این گونه اقدامات را در راستای منافع رژیم صهیونیستی و امریكا برشمرد و اظهار داشت: اقدامات تكفیریها نمود واقعی اظهارات بوش پسر است كه بر لزوم ایجاد هرج و مرج در خاورمیانه تاكید می كرد و اینك تكفیریها این نقشه صهیونیسم جهانی را پیاده می كنند.

شیخ عبدالناصر الجبری با انتقاد از نقش برخی كشورهای منطقه در بروز و گسترش این جریان، تاكید كرد: بندر بن سلطان و وزیر خارجه عربستان از حامیان اصلی این طرح هستند و نفت كشورهای حاشیه خلیج فارس نیز نقش مهمی در ایجاد جنگ داخلی در برخی كشورهای منطقه ایفا كرده است و تلاش دارد این وضعیت را به سایر كشورهای عربی و اسلامی بسط و گسترش دهد.

وی افزود: شكستهای متوالی امریكا در منطقه از افغانستان و عراق گرفته تا دیگر كشورها باعث شده است كه ایالات متحده تلاش خود را بر حمایت از جریانهای سلفی تكفیری و گروههای تروریستی برای تشدید فتنه ها و جنگهای مذهبی در جهان اسلام، معطوف سازد.

دبیركل جنبش الامة لبنان در ادامه بیان داشت: استبداد حكام كشورهای عربی و اسلامی و قصور علمای دین در آگاه سازی مردم نیز در برانگیختن اختلافات مذهبی و سیاسی در جهان اسلام تاثیر گذار بود.

وی تاكید كرد: باید علما و اندیشمندان، فرهنگ تقریب را تبلیغ و آن را نهادینه كنند و در این راه از هیچ كوششی دریغ نكنند چون این مسئولیتی شرعی است و محدود به زمان خاصی نمی شود؛‌ رسانه های غربی تلاش می كنند طرح تقریب و وحدت بین مسلمانان را كم رنگ جلوه دهند و نتایج مثبت آن را از بین ببرند.

عضو مجمع عمومی مجمع تقریب همچنین با اشاره به اوضاع داخلی لبنان، تصریح نمود: در لبنان نیز طرحی برای برانگیختن جنگ مذهبی با بهره گیری از اوضاع و بحران سوریه وجود دارد؛ در حالی كه اكثر لبنانیها خواستار همزیستی مسالمت آمیز هستند جریانهایی وجود دارند كه با سرمایه گذاری غرب دست به اقدامات تخریبی و انفجار می زنند.

وی با تقدیر از نقش سازنده ایران در منطقه، بیان داشت: امام خمینی(ره) سی سال پیش نسبت به این بحرانها هشدار داده بود؛ امروز نیز بر همه مسلمانان واجب است برای حفظ قدرت جهان اسلام و وحدت آن و همچنین نقش آفرینی در معادلات بین المللی، با همه توان با این جریان مبارزه كنند. 

https://taghribnews.com/vdcfetdyvw6dtja.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی