تاریخ انتشار۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۹:۵۱
کد مطلب : 246178

تدابیر ویژه کویت برای امنیت حسینیه ها در ماه محرم

وزارت کشور کویت با نزدیک شدن به ایام محرم، تاسوعا و عاشورای حسینی تدابیری ویژه برای حفظ امنیت حسینیه ها و مساجد این کشور اتخاذ کرده است .
تدابیر ویژه کویت برای امنیت حسینیه ها در ماه محرم
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، سرلشکر "ابراهیم الطراح" معاون وزیر کشور کویت تأکید کرد: وزارت کشور کویت اهتمام فراوانی برای حفظ امنیت شهروندان در ماه محرم قائل است و ضمن همکاری نزدیک با صاحبان حسینیه ها بیش از 200 نیروی داوطلب را برای کمک به حفظ امنیت حسینیه ها آموزش داده است .

وی در گفت وگو با نشریه "الانبا" با اشاره به اینکه نیروهای امنیتی اجازه تردد عناصر مشکوک و یا هر فرد مظنونی را به محل تجمع عزاداران نخواهند داد، گفت:وزارت کشور کویت برای تأمین امنیت عزاداران از تجربه های امنیتی جهانی برای جلوگیری از وقوع هرگونه حادثه تروریستی در ماه محرم استفاده می کند.

همچنین ژنرال "سلیمان الفهد" قائم مقام وزارت کشور کویت، در سخنانی با اشاره به اینکه در ماه محرم به هیچ کس چه خطیب، واعظ و سخنران و هر فرد دیگری اجازه نخواهد داد که از قوانین وحدت ملی تخطی کند، از صاحبان حسینیه ها خواست تا با مسئولان و نیروهای امنیتی همکاری کنند.

وی افزود: براساس تصمیمات اتخاذ شده، هرگونه تجمع و تظاهرات و توزیع غذا و تنقلات در خیابان ها در ماه محرم و ایام عاشورا ممنوع است.

کویت پس از حادثه انفجار مسجد امام صادق علیه السلام که در سال گذشته رخ داد، مبارزه گسترده ای را با تندروی در کویت آغاز کرده است و برای حفظ امنیت کشور تلاش می کند.

بر اساس آمار ارائه شده در کویت بیش از 500 مسجد و حسینیه متعلق به شیعیان فعال هستند.

پیشتر دستگیری اعضای یک گروه تروریستی در کویت که قصد منفجر کردن یکی از مساجد معروف شیعیان را داشتند، نیز موجب تشدید تدابیر امنیتی شده بود.
 
https://taghribnews.com/vdcfevd0cw6djya.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی