تاریخ انتشار۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب : 286174
آیت الله اراکی در شب تاسوعای حسینی:

فرمانبری از فرمان الهی نیاز کنونی جامعه است/فرمان رهبری فرمان حضرت ولی عصر(عج) است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از حضرت ابوالفضل(ع) به عنوان عبدالمطیع نام برد و گفت: ایشان نسبت به تبعیت از فرمان الهی اهتمام جدی داشتند، یکی از دروس عاشورا فرمانبری از فرمان الهی است که اکنون در جامعه نیازمند این درس هستیم.
فرمانبری از فرمان الهی نیاز کنونی جامعه است/فرمان رهبری فرمان حضرت ولی عصر(عج) است
به گزارش خبرگزاری تقریب، آیت الله "محسن" اراکی در مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی که در حسینیه شهدا واقع در بلوار 15 خرداد قم برگزار شد، با بیان اینکه بیوت اهل بیت(ع) هویت پرور است، اظهار کرد: این بیوت افراد پاک را تربیت می کند، حضرت علی(ع) در سال های خانه نشینی خود افراد بسیاری را تربیت کردند که نام آنها در تاریخ ماندگار شده است.
 
وی با تاکید بر اینکه بر اساس روایات مختلف حضرت علی(ع) و پیامبر اسلام(ص) پدران امت هستند، اضافه کرد: مجالس حسینی مجالس پرورش حسینیون است که خط حضرت سیدالشهدا(ع) را ادامه می دهند.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از حضرت ابوالفضل(ع) به عنوان تربیت یافته مکتب امیرالمومنین(ع) نام برد و گفت: ایشان در رفتار و گفتار خود به خوبی آموزه های پدر را مورد توجه قرار دادند به همین علت به صورت ویژه مورد عنایت بودند.
 
وی با تاکید بر اینکه توانایی حضرت ابوالفضل(ع) فقط به قدرت جسمی او محدود نبوده است، مطرح کرد: در مورد حضرت علی(ع) داشتن بازوان و بدن بزرگ کذایی مطرح نیست بلکه قدرت الهی و معنوی ایشان سبب شد که بتوانند درب خیبر را از زمین جدا کنند.
 
آیت الله اراکی ادامه داد: عمل به فرمان خدا قدرت آفرین است به همین علت اگر به فرمان فروانروای الهی عمل کردیم پیروزی قطعی می شود، همانطور که مردم ایران در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و نیروهای حزب الله لبنان نیز در جنگ 33 روزه توانستند به پیروزی برسند.
 
وی از حضرت ابوالفضل(ع) به عنوان عبدالمطیع نام برد و اضافه کرد: ایشان نسبت به تبعیت از فرمان الهی اهتمام جدی داشتند، یکی از دروس عاشورا فرمانبری از فرمان الهی است که اکنون در جامعه نیازمند این درس هستیم.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در هر جایی از نظام اسلامی از فرمان رهبری تبعیت کرده ایم توانسته به پیروزی و موفقیت برسیم اما اگر خلا و مشکلی وجود دارد نشان از عدم تبعیت است.
 
وی اظهار کرد: نباید اجازه دهیم رهبر به مدارا با جامعه ناچار شود چرا که این موضوع سبب عقب افتادگی می شود، فرمان ایشان فرمان حضرت ولی عصر(عج) است اگر حضرت اکنون نیز ظهور می کردند آیت الله خامنه ای را به عنوان نماینده خود برای فرمانروایی در ایران انتخاب می کردند.
 
آیت الله اراکی اضافه کرد: افراد کارهای معمولی خود را در قالب اقتصاد مقاومتی مطرح می کنند در حالی که رهبری بر نظام اقتصادی اسلامی برای مقاومت مقابل دشمنان و رسیدن به اهداف کلی با اعمال متفاوت نسبت به کارهای روزانه و معمولی تاکید دارند.
 
https://taghribnews.com/vdcfevd0jw6dcya.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی