تاریخ انتشار۲۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب : 156673

کتاب "دولت ملی در عصر جهانی شدن" منتشر شد

تنا
کتاب "دولت ملی در عصر جهانی شدن" به قلم محمدجواد حق شناس توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.
کتاب "دولت ملی در عصر جهانی شدن" منتشر شد
در این کتاب، جهانی‏شدن به‌مثابه یک "پروسه" و نه پروژه در نظر گرفته شده که به‌تدریج، تأثیرهای خود را در حوزه‏های مختلف نشان می‏دهد و به تغییر چهره بسیاری از پدیده‏‏های سیاسی و اجتماعی منجر می‏شود.

سه بخش کتاب عبارتند از: مبانی جهانی شدن و دولت – ملت، تأثیر ابعاد مختلف جهانی شدن بر حاکمیت دولت­ها و بررسی تحلیلی نظریات دولت در عصر جهانی شدن.

در بخش نخست با عنوان "مبانی جهانی شدن و دولت – ملت" در دو فصل به مبانی نظری جهانی‌شدن و دولت ملی و تبیین مفهومی این دو پدیده پرداخته‏ شده است.

در بخش دوم با عنوان تأثیر ابعاد مختلف جهانی شدن بر حاکمیت دولت­ها و تأثیر ابعاد مختلف جهانی شدن بر حاکمیت دولت­ها در سه فصل، ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی پدیده جهانی‌شدن را با دقت، بررسی شده است و درباره تأثیر هریک از آنها بر حاکمیت ملی به بحث پرداخته‌‏ شده است.

در بخش سوم با عنوان «بررسی تحلیلی نظریات دولت در عصر جهانی شدن» نظرها و دیدگاه‌های صاحب‌نظران مختلف درباره اضمحلال، تضعیف یا تقویت حاکمیت ملی در خلال جهانی‌شدن را محور بحث و بررسی قرار داده‏ شده و در پایان، ضمن جمع‏بندی مباحث ارائه‌شده، برخی راهکارهای پیشنهادی برای مواجهه اصولی با جهانی‌شدن را عرضه شده است.

گفتنی است کتاب "دولت ملی در عصر جهانی شدن" با شمارگان ۵۰۰ نسخه، ۲۷۲صفحه و با قیمت پانزده هزار تومان از سوی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است.
https://taghribnews.com/vdcfevdymw6dtva.igiw.html
مرجع : پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی