تاریخ انتشار۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۵:۵۵
کد مطلب : 230779

اتحادیه جهانی علمای مقاومت و مقابله با تازه ترین توطئه های صهیونیستی

شرکت کنندگان درنشست اخیر اتحادیه جهانی علمای مقاومت، تروریست خواندن حزب ا.. لبنان را پدیده شومی دانستند که در اثر غفلت وسر سپردگی برخی رژیم های مرتجع منطقه صورت گرفته است
اتحادیه جهانی علمای مقاومت و مقابله با تازه ترین توطئه های صهیونیستی

اتحادیه جهانی علمای مقاومت و مقابله با تازه ترین توطئه های صهیونیستی



   اتحادیه جهانی علمای مقاومت در تازه ترین نشست خود که با حضور علما، فرهیختگان و اندیشمندان اسلامی و با شعار " مقاومت آبادگر و تروریسم ویرانگر" در بیروت  برگزار شد، با تشریح ویژگی های قرآنی مقاومت اسلامی و تحلیل تازه ترین تحولات منطقه، بر وظایفی سنگینی که در مقطع زمانیِ حاضر، بردوش مسلمانان، به ویژه علمای اسلامی قرار دارد، تاکید کرد.

      در این نشست علما، فرهیختگان و اندیشمندان اسلامی ضمن اعلام همبستگی و حمایت همه جانبه از مقاومت اسلامی، توطئه های سیاسی وتبلیغاتی اخیر علیه حزب ا.. لبنان را محکوم کردند و ضمن تقدیر از نقش آفرینی های بی بدیل این حزب در مقابله با پیچیده ترین سیاست های صهیونیستی،  موارد زیر را از ویژگی های مقاومت اسلامی با محوریت جمهوری اسلامی ایران وحزب ا.. لبنان برشمردند :   
 
  • * مقاومت بر اساس ایمان به خداوند و پیامبر(ص) شکل گرفته و عملکرد آن نیز مبتنی بر همین اعتقاد بوده و هست.

    * مقاومت برخلاف گروهک های تروریستی تکفیری و همچنین رژیم های مرتجع منطقه با دشمنان خدا و پیامبر هیچ ارتباطی ندارد.

    * صبر و استقامتِ مقاومت در مقابل دشمنان و عدم هراس از تعداد آن ها،  زمینه ایستادگی و ثبات مقاومت در مقابل دشمنان صهیونیست و استکبار جهانی را فراهم کرده است.

    * دشمن  اصلی مقاومت، صهیونیسم جهانی است  و همه مردم جهان اسلام  و مردم سایر نقاط جهان که از استکبار رنج می برند، مورد حمایت مقاومت هستند.

    * مقاومت از وحدت جهان اسلام  به عنوان یکی از اصلی ترین راهبردها حمایت می کند و کسانی که خواهان تفرقه در جهان اسلامند، دشمن مقاومت هستند.
 
    تشریح سیاست های مزوّرانه ای که در مقاطع زمانی اخیر کوشید تا منویات رژیم صهیونیستی را در مواجهه باحزب ا.. لبنان، در بیانیه های پایانی اتحادیه عرب بگنجاند و آن را در بیانیه پایانی نشست سران کشورهای اسلامی نیز تکرار کند، ازجمله دیگر بخش های نشست اتحادیه جهانی علمای مقاومت در بیروت بود.

     در این خصوص، شرکت کنندگان درنشست اخیر اتحادیه جهانی علمای مقاومت، تروریست خواندن حزب ا.. لبنان را  پدیده شومی دانستند که در اثر غفلت وسر سپردگی برخی رژیم های مرتجع منطقه صورت گرفته است و این کشورها را واداشته است تا به جای مبارزه با رژیم صهیونیستی، در جهت تضعیف جایگاه حزب الله در منطقه گام بردارند و همانطور که شاهدیم حاشیه امنی را برای رژیم صهیونیستی فراهم کنند تا بتواند به تهدیدات خود علیه جهان اسلام  ادامه دهد.

    علما و اندیشمندان حاضر در نشست اتحادیه جهانی علمای مقاومت با اشاره به اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در اعلام الحاق جولان ( بخشی ازخاک سوریه که از سال 1967در اشغال اسرائیل است) به اسرائیل،  این واقعه را نتیجه پیروی رژیم های منطقه از مراکز صهیونیستی و استکباری دانستند وتحرکات چند سال اخیر تروریست های تکفیری را که متاسفانه از دلارهای نفتیِ کشورهایی چون عربستان، تغذیه می کنند زمینه ساز چنین رویدادی توصیف کردند.

    به اعتقاد شرکت کنندگان  در نشست بیروت  تروریست های تکفیری در واقع زائیده آمریکا و اسرائیل برای مقابله با اسلام هستند که تلاش می کنند بر منطقه سیطره یابند واین در حالی است که مقاومت، به عنوان امید آینده ملت های مسلمان، با تمام توان به مقابله با این گروهک ها  مبادرت می کند.

      حمایت از انتفاضه سوم ( انتقاضه مسجدالاقصی ) و تشریح اقدامات سلحشورانه جوانان و نوجوانان فلسطینی در مبارزه بسیار جانانه با اشغالگران و فراخوانی علمای اسلامی برای حمایت از این جهاد شجاعانه، از جمله دیگر مباحث مطرح در تازه ترین نشست اتحادیه جهانی علمای اسلامی بود.
 
https://taghribnews.com/vdcfexd01w6dmea.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی