تاریخ انتشار۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۴۲
کد مطلب : 230373

اعدام 11 تروریست دیگر در پاکستان

حكم اعدام 11 تروریست دیگر، در دادگاه های نظامی پاكستان صادر شد و به زودی اجرا خواهد شد.
اعدام 11 تروریست دیگر در پاکستان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از روابط عمومی ارتش پاكستان، 11 تروریستی كه حكم اعدام آنان در دادگاه های نظامی پاکستان صادر شده است، در جنایاتی ازجمله آدم ربایی، حمله به شهروندان نظامی و غیرنظامی و حمله به مدارس دست داشته اند.
 
این احكام ، پیش از اجرا، باید به تایید ژنرال راحیل شریف، فرمانده ارتش پاکستان برسد. صدور حكم اعدام تروریستها در دادگاه های نظامی، بخشی از برنامه اقدام ملی پاكستان علیه تروریسم است كه بعد از حادثه تروریستی مرگبار پاییز سال گذشته به مدرسه پیشاور، تصویب شد.
 
اسفند گذشته نیز حكم اعدام 13 تروریست از طرف فرمانده ارتش پاكستان تایید و اجرا شد. بیشتر این 13 تروریست از اعضای گروه تحریك طالبان پاكستان بودند كه درحملات به اهداف نظامی و غیرنظامی مختلف دست داشتند.
 
بعد از حمله تروریستی طالبان به مدرسه پیشاور كه در 25 آذر 1393 رخ داد، دولت پاكستان ممنوعیت حكم اعدام را در این كشور لغو كرد و از آن زمان تاكنون كه كمتر از یك سال نیم می گذرد، حدود 400 نفر در پاكستان از جمله دهها نفر از افرادی كه در حملات تروریستی مختلف در سال های گذشته در این كشور دست داشته اند، به دار مجازات آویخته شده اند.
 
حمله تروریستی به مدرسه پیشاور، شوك شدید به پاكستان و جامعه جهانی وارد كرد و بازتاب های فراوان و واكنش های گسترده ای را به دنبال داشت.
 
بعد از این فاجعه، دولت و ارتش پاكستان با تشكیل چندین نشست مشترك و جداگانه، تصمیم های جدید و سخت گیرانه ای برای مبارزه با تروریسم در این كشور اتخاذ كردند كه تشكیل دادگاه های نظامی ویژه محاكمه موثر و سریع تروریست ها، لغو قانون ممنوعیت اعدام در این كشور و تصویب طرحی ملی با عنوان طرح ملی مبارزه با تروریسم، بخشی از تصمیم ها و اقدامات دولت و ارتش بعد از فاجعه مدرسه پیشاور است.
https://taghribnews.com/vdcfexd0mw6dmma.igiw.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی