تاریخ انتشار۲۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۸:۰۳
کد مطلب : 241777

ادامه بحران در سودان جنوبی

گروه های رقیب در کشور سودان جنوبی نزدیک شهر استراتژیک "یای" در جنوب غرب "جوبا" پایتخت این کشور به شدت با یکدیگر درگیر شدند.
ادامه بحران در سودان جنوبی
نیروهای "ریاک مشار" معاون رییس جمهوری این کشور می گویند که در آخرین ساعت های روز شنبه نیروهای دولتی به مواضع آنان حمله کردند.به گزارش العالم، تاکنون خبری از تلفات انسانی این درگیری مخابره نشده و دولت سودان جنوبی نیز خبری در این باره منتشر نکرده است.  
ماه گذشته نیروهای "سالواکر" رییس جمهوری سودان جنوبی و نیروهای مشاور در جوبا درگیر شدند که باعث شد سازمان ملل متحد با استقرار چهار هزار سرباز دیگر برای تقویت 12 هزار نیروی حافظ صلح این سازمان در این کشور موافقت کند.
سالواکر گفته است که همکاری با سازمان ملل متحد را قطع خواهد کرد و به این سازمان اجازه نخواهد داد بر کشورش مستولی شود.
"جیمس گتدیت" سخنگوی معارضان، دولت را به خاطر شعله ور کردن درگیری نزدیک شهر "یای" سرزنش کرد و گفت که نیروهای ما توانستند جاده یای – جوبا را ببندند، همچنین یک اسکورت دولتی که به نیروهای ما در این منطقه حمله کرده بود را منهدم کردند.   
اختلاف سیاسی میان سالواکر و "مشار" معاون سابقش اواخر سال 2013 به درگیری مسلحانه منجر شد.
طرفین در اوت 2015 توافق صلح امضا کردند اما درگیری پراکنده میان آنان استمرار یافت.
سازمان ملل متحد نیز تهدید کرد اگر دولت با این سازمان همکاری نکند تحریم تسلیحاتی اعمال خواهد کرد.   
کشورهای همجوار نیز ازاعزام نیروی اضافی به سودان جنوبی برای پایان دادن به منازعه و جلوگیری از سرایت این درگیری به دیگر مناطق حمایت کردند زیرا این درگیری که از دو سال قبل آغاز شده و همچنان ادامه دارد، باعث آوارگی بیش از دو میلیون نفر و فرار شمار زیادی از شهروندان سودان جنوبی به کشورهای همسایه شده است. 
https://taghribnews.com/vdcfeyd0ew6djea.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی