تاریخ انتشار۱۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب : 262044

سفر 900 تروریست از آلمان به خاورمیانه

در بحبوحۀ نگرانی فزایندۀ مقام‌های آلمانی از تروریسم داخلی، طبق یک گزارش مشخص شد، بیش از 900 افراط‌گرا از آلمان به منطقۀ خاورمیانه سفر کرده‌اند.
سفر 900 تروریست از آلمان به خاورمیانه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، هفته نامه اشپیگل در جدیدترین نسخۀ خود از افزایش تعداد تندروهای وطنی در آلمان خبر داد؛ این خبر اندکی پس از هشدار سرویس اطلاعاتی داخلی این کشور درباره شیوع افراط‌گرایی در آلمان منتشر شد.

"دفتر فدرال حفاظت از قانون اساسی" آلمان اعلام کرد:910 مظنون تروریست با ترک آلمان به عراق و سوریه سفر کرده‌اند که در مقایسه با سال گذشته افزایش قابل‌توجهی داشته است.

این مجله افزود:بیش از نیمی از این تندروها تابعیت آلمانی داشتند و حدود یک‌پنجم آن‌ها زن بودند؛ گفته می‌شود تاکنون 145 نفر از این تندروها در سوریه و عراق کشته شده‌اند.

طبق اعلام دولت آلمان، یک‌سوم این تندروها از همان زمان به آلمان بازگشته‌اند و دست‌کم 70 نفر از آن‌ها در درگیری‌ها در خارج از این کشور شرکت کرده‌اند.

بااین‎وجود، اشپیگل خاطرنشان کرد  که میزان سفر پیکارجویان از آلمان به عراق و سوریه در مقایسه با سال‌های گذشته به‌ طورکلی کاهش یافته است که احتمالاً علت آن ناکامی‌های داعش در منطقه است.

دستگاه امنیت و اطلاعات داخلی آلمان فوریه اعلام کرد: تعداد افراط‌گراها در این کشور از حدود 100 نفر در سال 2013 به حدود هزار و 600 نفر در سال جاری میلادی افزایش یافته است که از این تعداد حدود 570 نفر «خطرناک» هستند، یعنی به نظر می‌رسد، توانایی اجرای حملات تروریستی را داشته باشند.

در آذرماه سال جاری، یک تروریست داعشی با یک کامیون به بازار شلوغ کریسمس در شهر برلین، پایتخت آلمان، حمله کرد و  منجر به کشته شدن دست‌کم 12 نفر و زخمی شدن 48 نفر دیگر شد.
 
 
https://taghribnews.com/vdcfj0d0jw6dvxa.igiw.html
مرجع : پرس تی وی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی