تاریخ انتشار۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب : 199748

فراخوان احزاب اردنی برای برگزاری جمعه خشم

احزاب و اتحادیه های صنفی اردن در واکنش به تجاوز شهرک نشینان و نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی، خواهان برگزاری جمعه خشم در حمایت از این حرم شریف شدند.
فراخوان احزاب اردنی برای برگزاری جمعه خشم

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این گروه ها در فراخوان خود که در شبکه های اجتماعی منتشر شده، اعلام کرده اند که تظاهرات جمعه خشم ملت اردن پس از اقامه نمازجمعه از مقابل مسجد جامع "حسینی" در  امان ـ پایتخت اردن ـ آغاز می شود.

"خمیس عطیه" عضو پارلمان اردن در گفتگو با خبرگزاری بین المللی آناتولی ترکیه خاطر نشان کرد که اقدامات صهیونیست ها نشان می دهد که این دشمن به هیچ معاهده و توافق صلحی پایبند نیست.

عطیه افزود: امروز وظیفه ایجاب می کند که دست به تحرکی عربی و اسلامی در حمایت از مقدسات در برابر لوث وجود اشغالگران بزنیم.

دولت اردن نیز ورود شهرک نشینان صهیونیست و نظامیان ارتش عبری به مسجدالاقصی را محکوم کرد.

محمد مومنی سخنگوی رسمی دولت اردن در بیانیه ای خاطر نشان کرد که هتک حرمت مسجدالاقصی و تعرض به نگهبانان و نمازگزاران این حرم شریف الهی به منزله زیر پا گذاشتن احساسات تمامی عرب ها و مسلمانان است و می تواند منجر به تشدید خشونت و درگیری ها شود.

الازهر نیز با محکوم کردن حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به صحن های مسجدالاقصی و ممانعت از ورود نمازگزاران فلسطینی به داخل آن، تاکید کرد: تجاوز به نمازگزاران در صحن های مسجد الاقصی و عدم رعایت قداست این مسجد با آموزه های ادیان و شرایع آسمانی مغایرت دارد.

الازهر دربیانیه ای از جامعه جهانی و سازمان های بین المللی خواست، اقدامی فوری برای حمایت از مسجدالاقصی و همه مقدسات دینی درقدس و مقابله با تجاوزات و اقدامات تحریک آمیز و غیر قابل توجیه رژیم صهیونیستی اتخاذ کنند.
https://taghribnews.com/vdcfj1dycw6d1ea.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی