تاریخ انتشار۲۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۹:۰۵
کد مطلب : 257347
رییس شورای روابط فرهنگی هند در ديدار ابراهيمي‌تركمان:

ایران کشوری بیدار و تأثیرگذار در فرهنگ جهاني است /ايران پيشگام در مبارزه با افراط‌گرايي

لوکچ شاندرا، در ديدار رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، كشورمان را پیشگام در برقراری صلح، اعتدال و مبارزه با جریانات افراطی و تکفیری در جهان دانست و اظهار كرد: ایران کشوری بیدار و تأثیرگذار در فرهنگ جهاني است.
ایران کشوری بیدار و تأثیرگذار در فرهنگ جهاني است /ايران پيشگام در مبارزه با افراط‌گرايي
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بعد از ظهر سه‌شنبه 28 دي، با لوکچ شاندرا، رییس شورای روابط فرهنگی هند دیدار و در خصوص اجرای تفاهمنامه‌های فرهنگی دو كشور گفت‌وگو كرد.
 
وی در اين ديدار با اشاره به انعقاد تفاهمنامه امضاشده در حضور رییس جمهور ایران و نخست‌وزیر هند در ابتداي سال جاري در تهران، گفت: بخش مهمی از این تفاهمنامه به موضوعات فرهنگی میان دو کشور مهم و تأثیرگذار اختصاص یافته است و ما در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تمام تلاش خود را برای اجرای مفاد این تفاهمنامه که نمونه‌ای از آن اجرای گفت‌وگوی فرهنگی ايران و هند است، به کار گرفته‌ایم.
 
ابراهيمي‌تركمان در ادامه با اشاره به شرایط جهان امروز و ضرورت توجه به تعاملات فرهنگی، گفت: علیرغم گسترش تکنولوژی و پیشرفت‌های خارق‌العاده، شاهد اين هستيم كه آرامش، امنیت و معنویت در جهان کم‌رنگ‌تر می‌شود.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: متأسفانه علیرغم همه پیشرفت‌ها و توسعه تکنولوژی در جهان، شاهد ناامنی و از بین رفتن صلح و آرامش برای بشر هستیم که این موضوع بسیار تأسف‌بار است و تنها راه حل برای پیروزی بر جریانات تندرو، افراطی، تکفیری و تفکرات تشکیل‌دهنده گروه‌های تروریستی، توجه به فرهنگ و تعاملات روز افزون در این زمینه است.
 
وي تأكيد كرد: البته در این میان دو کشور مهم و تأثیرگذار ایران و هند نقش مهمی را به خود اختصاص می‌دهند و می‌توانند با عنایت به ظرفیت‌های فراوان موجود، گام‌های اساسی را طراحی و به اجرا درآورند.
 
ابراهيمي‌تركمان همچنين اقدامات ایران و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در اين خصوص را برشمرد و در ادامه گفت: با توجه به اینکه اسلام مورد نظر ایران، اسلام معتدل، مترقی، خواهان صلح و آرامش برای بشریت و مخالف با هرگونه خشونت و افراط‌گرایی به نام دین است، گفت‌وگوهای ديني با ديگر ادیان را سامان داده‌ايم و آمادگی خود را برای برگزاری گفت‌وگوهای دینی با هندوئیسم را اعلام مي‌كنيم.
 
رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پايان با تأكيد بر وجود علاقمندی‌های دوطرف براي توسعه روابط، اظهار امیدواری کرد که اجلاس گفت‌وگوهای فرهنگی ايران و شبه قاره و همچنين انجام گفت‌وگوهای دینی پیش رو و دیگر برنامه‌های فرهنگی بتواند در ایجاد ارتباطات نزدیک‌تر دو کشور ایران و هند، نقش تأثیرگذارتری ایفا كند.
 
در ادامه اين ديدار نيز لوکچ شاندرا، ريیس شورای روابط فرهنگی هند، گفت: دو کشور ایران و هند روابط باستانی دیرینه در کنار اشتراکات فراوان فرهنگی داشته و دارند؛ بر اين اساس باید موضوع گسترش همکاری‌های فرهنگی را مورد توجه قرار داد.
 
وی در ادامه اسلام و تشیع در جمهوری اسلامی ایران را پیشگام برقراری صلح، اعتدال و مبارزه با جریانات افراطی و تکفیری در جهان و خواهان صلح و ثبات دانست و افزود: ایران دارای ریشه‌های عمیق و تأثیرگذار فرهنگی و دینی در جهان است و علاقمند هستیم كه همکاری‌های بیشتری را در زمینه‌های مختلف با جمهوری اسلامی ایران به اجرا درآوریم.
 
لوکچ شاندرا همچنين جمهوری اسلامی ایران را کشوری بیدار و تأثیرگذار در فرهنگ و تمدن جهان و پیشرو در توسعه روابط فرهنگی دانست و رشد این روابط را مؤثر در مبارزه با خشونت و افراط‌گرایی در جهان  دانست.
 
ريیس شورای روابط فرهنگی هند در پايان از اجرای اولین دور گفت‌وگوهای دینی بين اسلام (ايران) و هندوئيسم (هند) استقبال و بر ضرورت برنامه‌ریزی در این زمینه تأکید کرد.
 
ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در رأس هیأتی علمی و فرهنگی و به منظور پیگیری و توسعه روابط فرهنگی، بازدید از مراکز علمی و افتتاح اولین دور گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و شبه قاره هند، به دعوت رسمی ريیس شورای روابط فرهنگی هند، به این کشور سفر کرده است.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcfjed0ew6dtma.igiw.html
مرجع : سازمان فرهنگ
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی