تاریخ انتشار۲۳ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب : 283744

دیدار دبیرکل مجمع تقریب با علمای شیعه و سنی لبنان/ آیت الله اراکی:وحدت نماد امت اسلامی است

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در دیدار علمای شیعه و سنی لبنان بر لزوم بهره گیری از رهبری واحد تأکید کرد.
دیدار دبیرکل مجمع تقریب با علمای شیعه و سنی لبنان/ آیت الله اراکی:وحدت نماد امت اسلامی است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی که به لبنان سفر کرده است از تجمع علمای مسلمان دیدار و با مسؤولان این تجمع گفت وگو کرد.
 
شیخ احمد الزين رییس هیأت امنای تجمع در ابتدای دیدار گفت: تحولات کنونی جهان اسلام و کشتار و درگیری و آشوب در سوریه و عراق و یمن و بحرین و میانمار به شدت محکوم است. تجمع علمای مسلمان مخالفت قاطع خود را با این رخدادهای دردناک در جهان اسلام اعلام می کند.
 
این عالم اهل تسنن افزود: ما به رهبری واحدی که هم اکنون در تهران است، نیازمندیم. بنده از اهل سنت هستم اما به رهبر ایران به عنوان رهبر واحد جهان اسلام اعتقاد دارم زیرا وی از جایگاه اسلامی والایی برخوردار است و با بسیج صهیونیستی جهانی مقابله می کند.
 
وی تصریح کرد: امام خامنه ای بر اجرای شریعت اسلامی اصرار دارد و این مساله فقط در رهبر ایران دیده می شود. ایشان رهبری پایبند به احکام شرعی و وحدت اسلامی و آزادی قدس شریف را ادامه می دهند.
 
وی در ادامه با تقدیر از فعالیتهای دبیرکل مجمع تقریب، گفت:آیت الله اراکی یک فقیه و اندیشمند مبتکر است و از تلاشهای خالصانه ایشان و مجمع تقریب مذاهب تشکر میکنیم. همچنین از حضرت آیت الله اراکی میخواهیم که سلام و تحییات اعضای تجمع علما مسلمین لبنان را به محضر مقام معظم رهبری برساند.

آیت الله اراکی در ادامه این مراسم، وحدت را نماد امت عنوان کرد و گفت: امت زمانی امت می شود که در یک مسیر قرار گیرد. ما امروزه باید از نعمت وحدت به خوبی بهره ببریم. زمانی می توانیم خود را مدعی فرمان پذیری از حضرت محمد(ص) بدانیم که از رهبری واحد برخوردار باشیم.
 
وی افزود: مرجعیت سیاسی و دینی دو چیز از هم جدا هستند و امام خمینی(ره) همواره بر این مساله تأکید می کرد.
 
دیدار آیت الله اراکی با هماهنگ کننده جبهه العمل
 
آیت الله اراکی همچنین با شیخ زهیر الجعید هماهنگ کننده جبهه العمل اسلامی در بیروت دیدار و گفت وگو کرد.
 
دو طرف در این دیدار به بررسی راه های فعال سازی پروژه وحدت اسلامی و وجوب یاری مظلومان و مستضعفان جهان به ویژه مساله فلسطین پرداختند.
 
آیت الله اراکی و شیخ زهیر الجعید اظهار داشتند که دشمن صهیونیستی اشغالگر از جنایت و اقدامات کینه توزانه خود به ویژه ترور، شهرک سازی، مصادره اراضی فلسطین و تلاش برای یهودی سازی میراث اسلامی در این سرزمین هیچ ابایی ندارد.
 
مسلمانان میانمار را غریبانه رها نکنید
 
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: مسلمانان با درد و غم و مصیبت فراوانی دست و پنجه نرم می کنند و شاهد قتل و آوارگی و ظلم و ستم علیه ملت فلسطین و یمن و عراق و سوریه و میانمار هستیم.
 
وی افزود: مسلمانان باید به یاری ملت مظلوم میانمار پرداخته و آنان را غریبانه رها نکنند.
 
شیخ زهیر الجعید نیز بر لزوم وحدت امت و ایستادگی در برابر فتنه ها و توطئه ها تأکید کرد و ادامه داد: دشمن صهیونیستی و دولت شرور آمریکا در حال کاشت بذر فتنه داخلی و تلاش برای ناامنی و بی ثباتی در جوامع عربی و اسلامی هستند.
 
وی تصریح کرد: محور مقاومت در منطقه بر پروژه فتنه و توطئه داخلی و تروریسم تکفیری به پیروزی رسید و دست خود را برای همکاری و هماهنگی جهت مقابله با صهیونیست های غاصب دراز کرده است.
 
https://taghribnews.com/vdcfjmd0jw6dcea.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی