تاریخ انتشار۱۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب : 253044

تصویب 8 قطعنامه در سازمان ملل به نفع فلسطین

مجمع عمومی سازمان ملل امروز چهارشنبه با اکثریت آرا 8 قطعنامه مربوط به فلسطین را به تصویب رساند.
تصویب 8 قطعنامه در سازمان ملل به نفع فلسطین
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مجمع عمومی سازمان ملل امروز چهارشنبه 4 قطعنامه پیرامون آژانس کاریابی و امدادرسانی به آوارگان فلسطینی "آنروا" و  کمیته ویژه تحقیق در مورد تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و عرب های ساکن سرزمین های اشغالی را به تصویب رساند.
 
این قطعنامه ها بنا به توصیه کمیته چهارم ویژه رسیدگی به مسائل سیاسی و پایان استعمار تحت دو بند اساسی به شرح زیر ارائه شد: نخست قطعنامه های مربوط به آژانس آنروا که مجمع عمومی سازمان ملل 4 قطعنامه را در این باره تصویب کرد:
 
1ـ قطعنامه ارائه کمک های مالی به آژانس آنروا که 167 کشور به آن رأی موافق و تنها رژیم صهیونیستی به آن رأی مخالف داد و 6 کشور از جمله آمریکا و کانادا هم به آن رأی ممتنع دادند.
 
2ـ قطعنامه "آوارگان در نتیجه جنگ های جولای سال 1967 و جنگ های پس از آن" که 166 رأی موافق و 6 رأی مخالف گرفت و 6 کشور هم به آن رأی ممتنع دادند.
 
3ـ قطعنامه " عملیات های آژانس آنروا" که 167 کشور به آن رای موافق، 6 کشور رای مخالف و 5 کشور هم رای ممتنع دادند.
 
4ـ قطعنامه "املاک و مستغلات آوارگان فلسطینی و درآمدهای حاصل از آن" که 165 رای موافق، 7 رای مخالف و 5 رای ممتنع گرفت.
 
اما بند دوم مربوط به کمیته ویژه تحقیق در مورد تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و عرب های ساکن سرزمین های اشغالی است که مجمع عمومی سازمان ملل در این رابطه نیز 4 قطعنامه به شرح زیر صادر کرد:
 
1ـ قطعنامه "فعالیت های کمیته ویژه تحقیق در مورد تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه حقوق ملت فلسطین و دیگر عرب های ساکن سرزمین های اشغالی" که 91 کشور به آن رأی موافق، 11 کشور رأی مخالف و 73 کشور رأی ممتنع دادند.
 
2ـ قطعنامه "تطبیق معاهده "جنی" مربوط به حمایت از غیر نظامیان در ایام جنگ به تاریخ 12 آگوست 1949 بر سرزمین های اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی و دیگر اراضی اشغالی عربی"؛ 168 کشور به این قطعنامه رای موافق، 6 کشور رای مخالف و 6 کشور هم رای ممتنع دادند.
 
3ـ قطعنامه "شهرک های صهیونیست نشین در فلسطین اشغالی از جمله قدس شرقی و بلندی های اشغالی جولان" با 165 رأی موافق، 6 رأی مخالف و 7 رای ممتنع.
 
4ـ قطعنامه "اقدامات و تجاوزات رژیم صهیونیستی که موجب نقض حقوق ملت فلسطین در اراضی اشغالی از جمله قدس شرقی می شود"؛ این قطعنامه نیز 162 رأی موافق، 7 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع گرفت.
https://taghribnews.com/vdcfjmd0jw6dtxa.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی