تاریخ انتشار۲۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۷:۵۲
کد مطلب : 256843
​ائمه اهل سنت آذربایجان غربی تاکید کردند

حفظ وحدت از ضروریات جامعه / آیت الله هاشمی رفسنجانی عامل وحدت بود

تنا - اذربایجان غربی
ائمه اهل سنت آذربایجان غربی در خطبه های نماز جمعه این هفته بر حفظ وحدت در جامعه تاکید کردند و آیت الله هاشمی رفسنجانی را عامل وحدت دانستند.
حفظ وحدت از ضروریات جامعه / آیت الله هاشمی رفسنجانی عامل وحدت بود
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، امام جمعه اهل سنت ارومیه در خطبه های نماز جمعه این هفته، گفت: دشمنان همواره برای شکست اسلام و مسلمانان تلاش می‌کنند و قصد دارند با توطئه های مختلف بین صف‌های مستحکم مسلمانان اختلاف بیندازند و از طریق ایجاد اختلافات مذهب به اهداف خود دست یابند.
ماموستا ملاقادر بیضاوی با بیان اینکه وحدت یک مسئله امروزی نیست و در قرآن از آن یاد شده است، بیان کرد: براساس آیات قرآن کریم وحدت امری واجب است و مسلمانان باید با یکدیگر وحدت داشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام (ره)، انقلاب و رهبری عامل وحدت و همدلی در نظام جمهوری اسلامی ایران بود.
ملا قادر بیضاوی اضافه کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی از استوانه های اصلی انقلاب اسلامی ایران بود و خدمات ارزنده ای به نظام اسلامی و مردم ارایه کرد.
وحدت موجب نزدیک شدن دل‌ها و نشاط می شود
امام جمعه اهل سنت پیرانشهر وحدت را موجب نزدیک شدن دل‌ها و باعث نشاط دانست و گفت:  مسلمانان باید وحدت بیشتری در جامعه ایجاد کنند تا دشمنان نظام و اسلام از ایجاد تفرقه در دنیای اسلام مایوس شوند.
ملا مصطفی محمودی در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه وحدت لازمه زندگی امروز مسلمانان است، تصریح کرد: باید در مقابل اهداف پلید دشمن هوشیاری کامل داشته باشیم.
 وی افزود: دشمنان اسلام سعی می کنند با نفوذ در میان کشورهای اسلامی و ایجاد تفرقه بین پیروان مذاهب اسلامی جنگ داخلی ایجاد کنند و وحدت عاملی برای دلسردی و ناامیدی دشمنان است.
امام جمعه اهل سنت پیرانشهر اضافه کرد: خوشبختانه در ایران اسلامی وحدت میان شیعه و سنی وجود دارد و همین مسئله سدی بر سر راه دشمنان نظام است.
وی با اشاره به این‌که وحدت باعث پیشرفت جامعه اسلامی می‌شود، افزود: باید از پرداختن به اختلافات پرهیز کنیم و حول محور اشتراکات گام برداریم.
امام جمعه اهل سنت پیرانشهر در ادامه سخنان خود با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی عامل وحدت بود، اذعان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی این مبارز خستگی ناپذیر و همیشه خدوم پرچمدار وحدت در جهان اسلام  و مجتهدی برجسته در عرصه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و نیز اقتصادی بود.
دین اسلام پاسخگوی مقتضیات زمان و بشریت است
امام جمعه موقت بوکان گفت: آموزه های اسلامی جامع ترین و کامل ترین مکتب است و تمام ابعاد زندگی بشر در این آموزه ها تأمین شده است.
ماموستا ملاخالد رسول‌زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه دین مبین اسلام دینی جامع و کامل است که جوابگوی تمام مقتضیات زمان و بشریت است، اظهار کرد: دین اسلام دین نجات‌بخش برای همه انسان هاست.
وی افزود: دین اسلام دینی جهانی، جاودانه و جامع است.
امام جمعه موقت بوکان با تسلیت ارتحال رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از موثرترین شخصیت های جمهوری اسلامی است که در کنار امام خمینی(ره) و بعد از رحلت امام نیز در کنار رهبر انقلاب اسلامی ماندند.
وی به تلاش‌های مختلف دشمنان در ایجاد تفرقه بین مسوولان اشاره و خاطرنشان کرد: دشمنان نتوانستند با ترفندهای مختلفی که هرروز برای کشور و نظام ایجاد می‌کنند بین ایشان و رهبری جدایی ایجاد کنند.
 
https://taghribnews.com/vdcfjvd0mw6dtca.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی