تاریخ انتشار۱۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب : 196840
//نمايشگاه بين المللی قرآن كريم//

عرضه قرآن کریم به یازده زبان/ ثبت خاطرات حافظان و قاریان شهید/ آیین نکوداشت مقام حضرت خدیجه (س)

قرآن کریم به 11 زبان هلندی، انگلیسی، روسی، آذری، چینی، آلمانی، مالزی، فرانسه، ترکی، اسپانیایی و اردو ترجمه و عرضه شده است .
عرضه قرآن کریم به یازده زبان/ ثبت خاطرات حافظان و قاریان شهید/ آیین نکوداشت مقام حضرت خدیجه (س)

به گزارش خبرگزاری تقريب(تنا)، غرفه دارالقلم در بخش ناشران و فروش کتاب بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اقدام به عرضه و فروش قرآن به 11 زبان دنیا کرده است.
 
هاشم ربیع زاده، مسئول غرفه دارالقلم در این باره گفت:«  کتاب‌های ترجمه شده قرآن کریم به 11 زبان هلندی، انگلیسی، روسی، آذری، چینی، آلمانی، مالزی، فرانسه، ترکی، اسپانیایی و اردو به مخاطبان نمایشگاه بین المللی قرآن کریم عرضه می شود. ما با عرضه کتاب به زبان های مختلف سعی کردیم تا پاسخگوی نیاز بازدیدکنندگان از نمایشگاه با هر زبان و سلیقه ای باشیم.»
 
ربیع زاده افزود:«همچنین در این غرفه بزرگترین قرآن به ابعاد 35 در 50 سانتی متر را برای فروش عرضه کرده ایم.»
 
او با اشاره به حضور سیزده ساله دارالقرآن در نمایشگاه قرآن کریم گفت: نمایشگاه قرآن فرصتی خوب برای آشنایی هرچه بیشتر نسل جوان با فرهنگ و معارف قرآنی است و می تواند در نزدیک کردن آنها به این کتاب آسمانی نقشی تاثیرگذار داشته باشد.»
 
ثبت خاطرات حافظان و قاریان شهید در کتاب سوره های سرخ ثبت می شود
 
خانواده های شهدا می توانند با مراجعه به غرفه سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمد(ص)، مستقر در بخش نهادها وسازمان های بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، خاطرات فرزندان شهیدشان را در کتاب سوره های سرخ ثبت کنند.
 
 محمد رضا شیرویه، مسئول غرفه گفت: تاکنون 114 شهید شناسایی شده اند که خاطرات شان در کتاب سوره های سرخ گرد آوری شده است. جلد دوم این کتاب امسال در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم رونمایی شد. این کتاب به خانواده های شهدای قرآنی اهدا می شود.
 
آیین نکوداشت مقام شامخ  ام المومنین حضرت خدیجه (س)
حجت الاسلام محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این همایش با اشاره به جایگاه حضرت خدیجه (س) در دنیای اسلام گفت : « در روایاتی که نقل شده، در موارد متعددی جبرئیل سلام خداوند را به حضرت رسانده و حضرت متقابلا سلام پروردگار را پاسخ داده اند.
 
احمد مسجدجامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز طی سخنانی در این همایش با اشاره به ارزشمند بودن برگزاری چنین همایش هایی گفت : « امیدوارم در دوره جدید برگزاری نشست های مربوط به مقام حضرت خدیجه (س) شاهد شکوفایی هر چه بیشتر نسبت به دوره های قبل باشیم.»
 
مسجد جامعی اضافه کرد: « هر سال جلسات متعددی درباره حضرت مریم در دنیا برگزار می شود، آثار زیادی هم درباره این شخصیت برجسته تالیف می شود که البته امر پسندیده ای است ، اما سوال اینجاست که چرا درباره مقام حضرت خدیجه (س) که در شان و جایگاه او هیچ تردیدی وجود ندارد شاهد چنین توجهی نیستیم؟ حضرت خدیجه (س) نقطه وحدت همه مسلمانان از هر گروهی است، مانند قرآن کریم و ماه مبارک رمضان که همه مسلمانان را با گرایش های مختلف دور هم جمع می کند و می تواند مایه نزدیکی دلها باشد.»
 
در بخش پایانی این همایش از 5 نفر از خادمان مقام حضرت خدیجه (س) قدردانی شد.
آیت الله سید محمد جواد علوی بروجردی پایه گذار بزرگترین مرکز فرهنگی حضرت خدیجه (س)،
حجت الاسلام حاج شیخ حسین تهرانی نویسنده کتاب " خصایص ام المومنین خدیجه کبری (س)"،
راضیه دارابی نویسنده پایان نامه " خدیجه، الگوی زنان مسلمان"،
ظریفه بیگم میرکریمی مدیر انجمن خیریه بانوان خدیجه کبری (س) درگرگان
و سکینه نیک مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه (س) در مشهد مقدس .
 
https://taghribnews.com/vdcfjvdyxw6d1ca.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی