تاریخ انتشار۲۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۱۰
کد مطلب : 260343

دیدار های آیت الله اراکی در دهلی/ آیت الله اراکی: طی چند سال آینده اوضاع منطقه به نفع اسلام خواهد شد

دبیرکل مجمع جهانی تقریب در دیدار با مفتی مکرم تأکید کرد: طی چند سال آینده اوضاع منطقه به نفع اسلام خواهد شد و تکفیر و تند روی جای خود را به گفتمان تقریب و وحدت خواهد داد.
دیدار های آیت الله اراکی در دهلی/ آیت الله اراکی: طی چند سال آینده اوضاع منطقه به نفع اسلام خواهد شد
به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب، آیت الله "محسن اراکی" دبیرکل مجمع جهانی تقریب در ادامه سفرش به هند عصر روز پنج شنبه به طور جداگانه با مفتی "محمد مکرم" امام جمعه مسجد فتحپوری دهلی، پروفسور خسرو قاسم نویسنده، محقق و استاد دانشگاه علیگر و دکتر ظفرالاسلام خان نویسنده و سردبیر مسلم گزد و رئیس سابق مجلس مشورتی مسلمانان هند دیدار کرد.
 
آیت الله اراکی در دیدار بامفتی مکرم اظهار داشت: ما معتقدیم طی چند سال آینده اوضاع منطقه به نفع اسلام خواهد شد و تکفیر و تند روی جای خود را به گفتمان تقریب و وحدت خواهد داد.
 
وی با بیان اینکه مخالفت آمریکا با ایران به خاطر اسلام است نه خود ایران، تأکید کرد: مسائلی که در چند سال اخیر رخ داده این مسئله را اثبات کرد که دشمنی آمریکا با ایران به خاطر اسلام است.
 
آیت الله اراکی با بیان اینکه اگر مسلمین در برابردشمن مشترک با یکدیگر متحد شوند قطعا بر دشمن پیروز می شوند تأکید کرد: تفرقه در بین مسلمین و تلاش دشمنان اسلام برای ایجاد این تفرقه موجبات عقب ماندگی مسلمین را فراهم کرده است.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: جهان اسلام می تواند به قدرت اول در دنیا تبدیل شود اما وابستگی برخی حکام کشورهای اسلامی و تفرقه میان مسلمین مانع این مسئله شده است لذا علما باید ابعاد مختلف وحدت را روشنگری کنند تا جهان اسلام از تفرقه نجات یابد.  
 
مفتی محمد مکرم نیز در این دیدار بر ضرورت برقراری گفتگوها میان علمای اسلام تأکید کرد و گفت: مجمع جهانی تقریب گام های مؤثری در جهت وحدت و تقریب بر می دارد.

نقش علما و اندیشمندان در آگاه سازی مردم
دبیرکل مجمع جهانی تقریب همچنین با دکتر "ظفر الاسلام خان" نویسنده و سردبیر مسلم گزد و رئیس سابق مجلس مشورتی مسلمانان هند دیدار و گفت و گو کرد.
 
 آیت الله اراکی در این دیدار طی سخنانی اظهار داشت: طی پنج سال اخیر تلاش های بسیار زیادی برای ایجاد و افزایش تنش در میان امت اسلامی صورت گرفته که منشأ همه این تنش ها وجود رژیم صهونیستی است.
 
وی افزود: با وقوع بیداری اسلامی در منطقه دشمنان تلاش کردند که با ایجاد افراطی گری و تکفیر جلوی بیداری اسلامی را بگیرند و آنرا از مسیر اصلی اش منحرف کنند.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب افزود: دشمنان تلاش دارند تا جهان اسلام دچار درگیری و تنش های درونی باشد تا آنها راحتر به اهداف خودشان در جهان اسلام دست یابند لذا لازم است که علما و اندیشمندان در این زمینه مردم را آگاه کنند.
 
در ادامه آیت الله اراکی با پروفسور "خسرو قاسم" نویسنده، محقق و استاد دانشگاه علیگر دیدار و گفت و گو کرد. خسرو قاسم 141 کتاب در زمینه اسلام و اهل بیت(ع) تألیف و گردآوری کرده است که یک سری کامل از کتاب هایش به دبیرکل مجمع جهانی تقریب تقدیم کرد.
https://taghribnews.com/vdcfjxd0mw6dvma.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی