تاریخ انتشار۲۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب : 211743

دستیابی به راهکار مبارزه با تروریسم در نشست وین

معاون وزیرامورخارجه ایران: مساله مبارزه با تروریسم و یافتن یک راهکار و مکانیسم قطعی و موثر برای این موضوع جدی ترین مساله ای است که به موازات بحث های روند سیاسی در سوریه امروز باید مورد توجه قرار بگیرد.
دستیابی به راهکار مبارزه با تروریسم در نشست وین
به زارش خبرگزاری تقریب (تنا) حسین امیرعبداللهیان امروز پیش از شروع نشست سوریه در وین در گفت وگو با خبرنگاران ایرانی افزود: دو روز پیش بدون هماهنگی با همه کشورها ، برخی از کشورها در رایزنی که با هم داشتند تصمیم گرفته بودند سه کمیته تعیین فهرست تروریست ها،تعیین فهرست گروههای معارض و مسائل انساندوستانه تشکیل دهند.

وی با بیان اینکه این جلسه ناموفق برگزار شد، افزود: البته تهران و مسکو در این جلسه شرکت نکردند، به دلیل انکه ما به صراحت به نماینده دبیرکل سازمان ملل و طرف های مختلف اعلام کردیم که هرگونه تصمیمی در خصوص چگونگی ادامه کار و وپیگیری مباحث نشست وین با توافق همه اعضا باید انجام شود.

عبداللهیان گفت: امروز باید در نشست وین همه کشورهایی که درک کردند تروریسم در واقع تهدیدی علیه منطقه و جهان است و باید پیام محکمی را از وین ارسال کنند و تصمیمات موثری برای مبارزه جدی با تروریسم گرفته شود.

وی گفت: ما با این رویکرد در نشست وین شرکت می کنیم ضمن اینکه مباحث مربوط به روند سیاسی در سوریه مورد توجه جدی ما است البته مایلیم یک بار دیگر تاکید کنیم که در نشست وین کشورها در خصوص اینده سیاسی سوریه تصمیم نخواهند گرفت و فقط و فقط حق مردم سوریه است.

معاون وزیر خارجه تصریح کرد:  همه تلاش می کنیم که زمینه ای فراهم شود که مردم سوریه بتوانند نسبت به آینده سیاسی کشورشان تصمیم بگیرند و در مبارزه با تروریسم هم موفق باشند.

وی در باره نشست سه جانبه شب گذشته با نماینده روسیه و نماینده سازمان ملل در امور سوریه نیز گفت : نشست سه جانبه ای با آقای باگدانف و دی میستورا داشتیم و در این نشست موارد مورد نظرمان که بطور مشترک بدنبال تحقق ان در نشست امروز هستیم , مورد رایزنی قرار دادیم و انشا الله در پایان جلسه امروز جزییات بیشتری را عرض می کنم.

 
به گزارش خبرنگار صدا وسیما از وین،  کشورهای ایران، آمریکا ، روسیه ، فرانسه ، چین ، انگلیس ، آلمان ، ایتالیا ، عربستان سعودی، عراق ، ترکیه ، مصر ، امارات ، قطر ، اردن ، لبنان و عمان ، استرالیا ، نماینده اتحادیه اروپا و همچنین استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در نشست سوریه در وین حضور دارند.
در این دور از نشست سوریه برای اولین بار استرالیا نیز شرکت دارد.
 
https://taghribnews.com/vdcfjyd0mw6dyea.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی