تاریخ انتشار۲۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب : 211545
آیت الله اراکی در گردهم آیی مبلغین اربعین در قم:

قیام حسینی جریانی است که جامعه بشر را به سمت برپایی حکومت عدل جهانی هدایت می کند

تنا-اختصاصی
دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه قیام حسینی یک حادثه گذرا و در هامش تاریخ نیست، اظهار داشت: قیام حسینی جریانی در متن تاریخ و جریان محرکی است که این جریان جامعه بشر را حتما به سمت برپایی حکومت عدل جهانی هدایت خواهد رساند.
قیام حسینی جریانی است که جامعه بشر را به سمت برپایی حکومت عدل جهانی هدایت می کند
به گزارش خبرنگار تقریب، آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب روز پنج شنبه طی سخنانی در گردهم آیی مبلغین اربعین در قم با اشاره به روایت (إنَّ لِقَتْلِ الْحُسَيْنِ حَرَارَةٌ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لَنْ تَبْرُدَ أَبَداً ) اظهار داشت: در این روایت اشاره به یک حقیقت بسیار بنیادین و جهت دهنده تاریخ شده است که یکی از برجسته ترین روایاتی که در توصیف قیام حسینی و تبیین آثار این قیام بزرگ از طرف معصومین(ع) به ما رسیده، همین روایت است.
 
وی با طرح این سوال که معنی حرارت در روایت فوق چیست؟ اظهار داشت: فرصت گسترده ای نیاز است که همه ابعاد این حرارت(انرژی) تبیین شود این حرارت همان انرژی حرکت آفرین است که علاوه بر حرکت آفرینی جهت دار نیز است.
 
آیت الله اراکی افزود: این انرژی حرکت و شور عظیمی در دلهای مؤمنین به وسیله شهادت سید الشهداء به وجود آورده است و این انرژی بشر را به جامعه صالحی که خدای متعال در این ایه اشاره کرده است هدایت می کند.«ان الارض لله یورثها من یشاء من عباده و العاقبة للمتقین».
 
وی با بیان اینکه قیام حسینی یک حادثه گذرا و در هامش تاریخ نیست، اظهار داشت: قیام حسینی جریانی در متن تاریخ و جریانی محرکی است که این جریان جامعه بشر را حتما به سمت برپایی حکومت عدل جهانی هدایت خواهد رساند.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: ما در تاریخ یک جهت گیری های حتمی داریم که حتما سرانجام جامعه بشر اقامه حکومت عدل جهانی خواهد بود و یکی از عواملی که به این نتیجه حتمیت می بخشد کاری است که سید الشهداء انجام داد یعنی کار سیدالشهداء توانسته به این حتمیت عینیت ببخشد.

وی افزود: انرژی عظیمی که سیدالشهداء در صحرای کربلا تولید کرد و در جامعه بشر رها کرد چندین نمود داشت اولین نمود آن اشک هایی است که از چشمان عزاداران سید الشهداء جاری می شود این اشک ها بی حساب و اتفاقی در طول بیش از 10 قرن از چشم میلیون ها انسان جاری نشده است.
 
آیت الله اراکی اظهار داشت: انرژی پایان ناپذیر و حرکت آفرینی که سید الشهدا در جامعه بشر به راه انداخت اولین نمودش همین گریه ها است. این گریه ها، گریه عجز نیست بلکه گریه پویش و گریه ناشی از انرژی فعالی است که بشر را به حرکت وا می دارد.
 
وی با اشاره به ویژگی های این انرژی ، اظهار داشت: اولین ویژگی این انرژی آن است که از همه ظرفیت انسانها بهره می گیرد یعنی این انرژی تمام ظرفیت بشر را به حرکت در می آورد و این انرژی همه طرفیت بشر را در راه هدفی که این انرژی از آن هدف پیروی می کند به جنبش در می آورد.
 
آیت الله اراکی افزود: دومین ویژگی این انرژی این است که جهت دار است یعنی انرژی بی هدف و رها شده ای نیست و این انرژی مردم را به سمت کربلا می کشاند برای همین است که روایات به زیارت قبر سیدالشهداء تأکید فراوان شده است.
 
وی با اشاره به اینکه حسین کیست؟ اظهار داشت: حسین یعنی قطعه ای از طهارت و پاکی الهی که به عنوان بزرگترین ارمغان به جامعه بشر هدیه شده است.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب افزود: بزرگترین ارمغان الهی به جامعه بشر طهارت و پاکی است که این طهارت و پاکی از خانه فاطمه به همه جا سرایت می کند چشمه جوشانی است که در خانه فاطمه(س) جوشیده است. این خانه، خانه ای است که همه اجزای این خانه یک دست هستند و از یک پاره و بافت هستند (حسين مني و أنا من حسين). جایگاه سید الشهداء در خانه فاطمی که بیت الله و بیت الرسول است جایگاه ویژه ای است.
 
آیت الله اراکی اظهار داشت: سومین ویژگی این انرژی این است که نه تنها خاموش پذیر و رکود پذیر نیست بلکه هرچه تاریخ به جلو برود این انرژی افزایش می یابد و این انرژی تا رسیدن به هدف نهایی از پای نمی ایستد.
 
وی با بیان اینکه این انرژی تا جامعه بشر را به قیام حضرت ولی عصر(عج) نرساند از حرکت نمی ایستد، اظهار داشت: این انرژی جامعه بشر را سرانجام به یک جامعه پیروزمند در برابر قوای شر تبدیل می کند که هدف نهایی این انرژی اقامه حکومت عدل است.

لازم به ذکر است، گردهم ایی آموزشی توجیهی مبلغان اربعین ظهر روز پنج شنبه با هدف آگاه‌سازی طلاب مبلغ با فضای اربعین و آشنایی با راهکارهای جذب مخاطب با حضور آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.
https://taghribnews.com/vdcfjyd0tw6dyta.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی