تاریخ انتشار۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : 231741

بوکوحرام در بمب گذاریهای انتحاری از کودکان استفاده می کند

شمار کودکانی که گروه بوکو حرام به عنوان عامل انتحاری استفاده می کند درسال گذشته میلادی ده برابر شد و تقریبا از هر پنج عامل انتحاری یک نفر کودک بود.
بوکوحرام در بمب گذاریهای انتحاری از کودکان استفاده می کند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دربیانیه دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد آمده است اوضاع امنیتی در بسیاری از مناطقی که بوکوحرام حضور دارد متزلزل و دسترسی  به این مناطق برای کمک رسانی به افراد نیازمند پیچیده است.

دراین بیانیه آمده حدود سه میلیون نفر در این مناطق از ناامنی غذایی رنج می برند و پیش بینی می شود بسیاری دیگر نیز با گرسنگی مواجه شوند.

این دفتر همچنین تخمین می زند که حدود 486 هزارکودک در ایالت بورنو و 242 هزار کودک در ایالت یوبه در شمال شرق نیجریه از سوء تغذیه حاد در رنج هستند؛ بدون مداخله بشر دوستانه، بالغ بر 67 هزار کودک شش تا 59 ماهه که از سوء تغذیه حاد شدید رنج می برند احتمالا در سال 2016 میلادی در ایالت های بورنو و یوبه جان خود را از دست خواهند داد.

دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد همچنین اعلام کرد: 44 کودک در حملات انتحاری در سال 2015 میلادی دست داشتند که این رقم سال پیش از آن چهار نفر بود؛ بر اساس اعلام صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، بیش از 75 درصد از این کودکان دختر هستند.

همچنین بین ژانویه 2014 و فوریه 2016 میلادی، کامرون شاهد بالاترین تعداد حملات انتحاری (21 مورد) بود که کودکان آن را انجام دادند؛ این تعداد حملات در نیجریه 17 مورد و در چاد نیز دو مورد بود و تقریبا از هر پنج عامل انتحاری، یک نفر کودک بود.

دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد همچنین اعلام کرد: در نیجر، حملات بوکو حرام از ماه ژانویه افزایش یافته و حملات نظامی نیروی چند ملیتی منطقه ای و نظامیان کشورهای حوزه دریاچه چاد افراد مسلح را وادار کرده است به مناطق مرزی بین نیجر و نیجریه عقب نشینی کنند.

این دفتر خاطر نشان کرد که فقط ده درصد از 535 میلیون دلار مورد نیاز برای کمک به جمعیت آسیب دیده در سراسر منطقه، دریافت شده است.
https://taghribnews.com/vdcfjyd0yw6dmea.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی