تاریخ انتشار۲۶ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب : 161343
ِآیت الله محسن اراکی:

تقریب موجب اقتدار امت اسلامی می شود/قدرت همه ملت ها در وحدت میان آنها است

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: تقریب و نزدیکی بین مسلمانان موجب اقتدار درونی امت اسلام و حمایت از یکدیگر می شود.
تقریب موجب اقتدار امت اسلامی می شود/قدرت همه ملت ها در وحدت میان آنها است
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در آخرین روز برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی در لندن سخنان خود را در باره ضرورت وحدت و تقریب بین مذاهب اسلامی با عنوان راهکارهای وحدت مسلمین در عصر حاضر به شرکت کنندگان ارائه کرد .

دبیر کل مجمع جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه خداوند متعال امر فرموده که موحد باشیم و همه مسلمانان را از تفرقه نهی کرده، افزود : قدرت همه ملت ها در وحدت میان آنها است .

وی یادآور شد وجود اختلاف در اصول فقه فردی در میان مذاهب اسلامی امری عادی و طبیعی است که نمی تواند بهانه ای برای اختلاف وتفرقه میان مسلمانان باشد، اما مسئله اساسی ومهم مربوط به اصول فقه اجتماعی است که خوشبختانه در این زمینه اختلاف معناداری وجود ندارد و تمام مذاهب وفرق اسلامی در فقه اجتماعی و حتی در کلیت نظام اسلامی واحد تقریبا اشتراک نظر دارند بعنوان مثال در بحث اقتصاد اسلامی اکثر علمای اسلام از مذاهب مختلف به نظریه اقتصادی شهید آیت الله صدر استناد می کنند و آن را قبول دارند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب همچنین با اشاره به نظریه ولایت فقیه عادل گفت: این موضوع مورد قبول همه مذاهب اسلامی است و اغلب علمای اهل تشیع و تسنن برآن صحه می گذارند که ما این مطلب را به وضوح در منابع معتبر اهل سنت نظیر : کتاب الاحکام السلطانیه تألیف ماوردی ونیز الاحکام السلطانیه تألیف ابویعلی الفراء مشاهده می کنیم.

آیت الله اراکی تصریح کرد: نظریه ولایت فقیه مبتنی بر سه اصل علم وآگاهی، عدالت و عادل بودن و کفایت و توانایی است و اینها اصولی است که همه آن را می پذیرند.

دبیرکل مجمع تقریب بین مذاهب اسلامی افزود : وحدت مسلمانان از نظر عملی مبتنی بر دو نکته است، اول: تقریب بین مسلمانان و نزدیک شدن آنها به یکدیگر که موجب تقویت قوای مسلمانان در درون امت اسلامی خواهد شد. دوم: مقاومت، که موجب تقویت آنان در مقابل دشمن بیرونی می گردد، بطوری که مسلمانان را قادر خواهد ساخت تا در برابر صهیونیزم جهانی و اسرائیل غاصب که بزرگترین دشمن امت اسلام است بایستند.

آیت الله محسن اراکی در انتهای سخنان خود پیشنهاد تشکیل یک کنفرانس بین المللی علمی و بزرگ درباره بررسی ابعاد نظام حکومتی اسلام را با شرکت همه مذاهب اسلامی مطرح نمود.

یادآور می شود که کنفرانس سه روزه وحدت اسلامی در لندن روز یکشنبه ۲۵ خردادماه به کار خود پایان داد.
https://taghribnews.com/vdcfjydymw6dvma.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی