تاریخ انتشار۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 199739

آغاز بکار همايش اتحاديه جهاني علماي مقاومت در بیروت

تنا- اختصاصی
نخستين همايش عمومي اتحاديه جهاني علماي مقاومت با عنوان "اتحاد براي فلسطين " از دقایقی قبل با حضور بيش از 150 تن از علما و انديشمندان بلندپايه مذاهب مختلف اسلامي و شخصيتهاي جهان اسلام از 43 كشور در پايتخت لبنان آغاز بکار کرد.
آغاز بکار همايش اتحاديه جهاني علماي مقاومت  در بیروت
                                                           
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) در مراسم گشايش اين همايش دو روزه كه در سالن كنفرانس هاي بين المللي بيروت (اونسكو) درحال برگزاری است سيد حسن نصرالله دبيركل حزب الله لبنان ، آيت الله محسن اراكي دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي و شيخ ماهر حمود از علماي برجسته اهل تسنن لبنان و دبيركل اتحاديه جهاني علماي مقاومت سخنراني مي کنند.
در اين همایش هياتي از علماي شيعه و سني از جمهوري اسلامي ايران به رياست آيت الله محسن اراكي دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي و نائب رييس اتحاديه جهاني علماي مقاومت حضور دارد. شیخ عبدالغنی شمس الدین و شیخ نعیم قاسم  از دیگر شخصیتهای حاضر در این نشست هستند.
همچنین علما و انديشمنداني از كشورهاي مختلف ازجمله لبنان - ايران -فلسطين - سوريه - مصر- الجزائر-عراق - اندونزي - اردن - ايرلند- بوركينافاسو - تونس - مالي - عمان و مالزي در این همایش شركت کرده اند .

محور های اصلي اين همايش بدين شرح اعلام شده است :
محور اول : ارزش هاي مسئله فلسطين با موضوعاتي مانند وحدت خاك و ملت -اساس وحدت ملي و اسلامي - حق بازگشت حقي مقدس و مقاومت تنها راه آزادي فلسطين است  
محور دوم : فلسطين و نقش اعراب و مسلمانان و با موضوعاتي مانند نقش جنبش هاي ملي و اسلامي - نقش جوانان و موسسات جامعه مدني - نقش زنان -نقش نخبگان و روشنفكران و تاثير آنان بر مسئله فلسطين 
محور سوم : فلسطين و بازي کشورها با موضوعاتي مانند توهم حمايت هاي بين المللي و خطر بازي منافع در مسئله فلسطين - فراخوان وحدت اهداف بين دولت ها و ملت ها در جهان عرب و اسلام - تقسيم و تكفير حلقه اي از حلقه هاي طرح صهيونيستي براي تضعيف امت اسلامي و فلسطين از دريا تا رود وعده مقدس الهي
محور چهارم : علما و فلسطين با موضوعاتي مانند  توجيه حقيقي مباني جهاد در بيداري امت - اهميت وحدت نيروهاي علمايي در چارچوب علماي مقاومت - سخنان علماي امت درمقابله با سخنان تحريك آميز و اثر خطابه ها در از هم گسستگي امت اسلامي و از سوي ديگر وحدت در مسئله فلسطين .

اين همايش عصر چهارشنبه با صدور بيانيه اي به كار خود پایان می دهد.
 
https://taghribnews.com/vdcfm1dy1w6d1ea.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی