تاریخ انتشار۱۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۸:۵۲
کد مطلب : 278632

ايران خواهان گسترش روابط با جهان است

ايران خواهان گسترش روابط با جهان است
در پي حضــــور رهبـــران کشورهاي مختلف براي شرکت در مراسم تحليف در ايران، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي با برخي از ميهمانان خارجي ديدار کرد. ملاقات با دبيرکل پارلمان‌ مرکوسور، نايب‌رئيس مجلس گامبيا، رئيس اتحاديه بين‌المجالس جهاني و رئيس مجلس سناي پاکستان بخشي از برنامه کاري روز گذشته رئيس پارلمان ايران بود. رئيس مجلس شوراي اسلامي در ديدار با پيو گارسيا اسکود رو رئيس مجلس سناي اسپانيا و هيأت همراه، گفت: پس از توافق هسته‌اي مقرراتي را در مجلس به تصويب رسانديم که در سرمايه‌گذاري براي خارجي‌ها از نظر مدت زمان و امکانات تسهيل شود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود: ما در برنامه پنج‌ساله ششم محورهاي اصلي سرمايه‌گذاري را به ترتيب اولويت مشخص کرده‌ايم که مهم‌ترين آن استفاده از انرژي‌هاي پاک، حمل‌و‌نقل ريلي و توريسم است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: منابع و امکاناتي که در ايران وجود دارد باعث مي‌شود که ما بتوانيم از انرژي باد و خورشيد بيشتر استفاده کنيم و به همين منظور پروژه‌هايي را تعريف کرده‌ايم.
علي لاريجاني همچنين در ديدار با رضا رباني رئيس مجلس سناي پاکستان با بيان اينکه ايران در گسترش همکاري‌ها با پاکستان هيچ محدوديتي قائل نيست، گفت: جمهوري‌اسلامي آمادگي لازم را براي ارتقاي سطح تبادلات اقتصادي با پاکستان دارد.
او افزود: به‌طور حتم امنيت و موفقيت پاکستان براي جمهوري‌اسلامي سعادت محسوب مي‌شود، ازاين‌رو، همواره در شرايط مختلف روابط دوستانه‌اي ميان دو کشور وجود داشته است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي گسترش همکاري‌هاي پارلماني ميان ايران و پاکستان را مفيد و ضروري دانست و افزود: در شرايط کنوني، رايزني‌هاي پارلماني دو کشور در سطح خوب و قابل قبولي وجود دارد و قطعا اين روند بايد گسترش يابد، ازاين‌رو، انجام موافقت‌نامه‌هاي همکاري در پارلمان‌هاي دو کشور مثبت خواهد بود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در ديدار با صابر حسين چودري رئيس اتحاديه بين‌المجالس جهاني نيز گفت: عملکرد شما نشان مي‌دهد که احساس مسئوليت زيادي نسبت به ملت‌ها داريد و اين باعث مسرت است که شما به‌عنوان نمايندگان منتخب نگران وضعيت بحران‌هاي موجود در برخي کشورها مانند سوريه و يمن هستيد.

خبرگزاری تقریب تنها  اقدام به انتشار مطلب بالا نموده و نسبت به صحت و سقم آن هیچگونه مسئولیتی را نمی پذیرد
https://taghribnews.com/vdcfmcd00w6deva.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی