تاریخ انتشار۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۸:۳۱
کد مطلب : 248437
عضو مجمع عمومی جهانی تقریب:

علمای اسلام باید مجهز به علم روز شوند

عضو مجمع عمومی مجمع جهانی تقریب گفت: علما و روحانیون مذاهب مختلف اسلامی اگر مجهز به علوم و فنون نوین نشوند جامعه اسلامی در خطر خواهد بود.
علمای اسلام باید مجهز به علم روز شوند
«مولوی خیرالله یعقوبی» در گفتگو با خبرنگار تقریب اظهار داشت: در هر نقطه از بلاد اسلامی مراکز دارالعلم راه اندازی شود و در آنجا علومی که برای طلاب، روحانیون و حتی جوانان مفید باشد آموزش داده شود.
 
به گفته وی؛ در زمان بزرگان دینی اسلام، کثرت دارالعلوم ها مورد افتخار مسلمانان بوده و در عصر حاضر نیز ایجاد، توسعه و تجهیز این مراکز در افزایش آگاهی و بصیرت افراد جامعه برای مقابله با جریانات تکفیری بسیار موثر است.
 
امام جماعت اهل سنت قره تپه بهشهر با اذعان بر اینکه تفکر و اندیشه در آیات الهی بر همه مومنان ضروری است، گفت: بر علما و روحانیون گرامی لازم است به دنبال تحقیق و تفحص در اعجاز و نشانه های قرآن باشند.

مدرس مکتب خانه قره تپه بهشهر با تاکید بر اینکه اهمال، سستی و بی توجهی در قبال جنایات گروه های تکفیری باعث از بین رفتن امنیت و آرامش کشور و پیوستن جوانان به این جریان می شود، گفت: ممکن است علمایی که خود را دارای فهم و شعور و رتبه علمی بالایی می دانند به این گروه پیوسته باشند؛ ولی این گروه و عقاید آنها از نظر دین مبین و پیامبر عظیم الشان الاسلام (ص) مطرود است.
 
وی، افزود: کشتن و غارت اموال مسلمانان و تخریب مساجد و اماکن مقدسه اسلامی و ویران کردن قبور اصحاب نبی گرامی اسلام (ص) از جمله «عمار» با تفکرات اصیل اسلامی در تضاد است.
 
به گفته وی؛ امروز جامعه اهل سنت به تبعیت از محمد بن عبدالله(ص) و اصحاب گرانقدرش به زیارت قبور بزرگان دین و نزدیکان خود می روند؛ ولی گروه های تکفیری این کار را قبول ندارند.
https://taghribnews.com/vdcfmcd0ew6djja.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی