تاریخ انتشار۲۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۸:۵۷
کد مطلب : 257239

مخالفت اتحادیه اروپا با انتقال سفارتخانه آمریکا به قدس اشغالی

اتحادیه اروپا با هر گونه طرح دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا برای انتقال سفارتخانه این کشور در فلسطین اشغالی به شهر بیت المقدس، مخالفت کرد.
مخالفت اتحادیه اروپا با انتقال سفارتخانه آمریکا به قدس اشغالی
 به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در نشست روز دوشنبه ضمن مخالفت با انتقال سفارتخانه آمریکا به قدس اشغالی هشدار دادند که این اقدام ممکن است موجب افزایش تنش ها با جهان عرب شود.
 
"فدریکا موگرینی" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز پس از برگزاری نشست وزیران امور خارجه این نهاد در بروکسل گفت: مطمئنا ما (اتحادیه اروپا) هیات نمایندگی خود را از تل آویو منتقل نخواهیم کرد.
 
وی افزود: پرهیز و خودداری همگی ما از اقدام های یک جانبه به ویژه کارها و تصمیم هایی که ممکن است پیامدهای جدی در جهان داشته باشد، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. لذا ما امیدواریم که درباره پیامدهای هر اقدامی که به آن دست می زنیم، تامل و تفکر شود.
 
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با توجه به این موضوع که هنوز تصمیم رسمی درباره انتقال سفارتخانه واشنگتن به بیت المقدس گرفته نشده است، از اشاره به پیامدهای احتمالی آن خودداری کرد.
 
موگرینی افزود: اتحادیه اروپا اجماع بین المللی درباره انتقال نیافتن و مستقر نشدن سفارتخانه ها در شهر بیت المقدس را محترم می شمارد.
 
با اینکه ترامپ تاکنون جزئیات شفاف سیاست خود را درباره خاورمیانه، بیان و منتشر نکرده، اما نشان داده است که نسبت به دولت باراک اوباما که دوره وی تا روز جمعه اول بهمن ماه به پایان می رسد، به جناح تندرو و راست‌گرای رژیم صهونیستی، نزدیک تر است.
 
 
https://taghribnews.com/vdcfmed01w6dt0a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی