تاریخ انتشار۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۸:۰۰
کد مطلب : 257833

دادگاه بحرین ۵ خواهر و برادر را به حبس متهم کرد

دادگاه جنایی بحرین پنج خواهر و برادر را به اتهام حمله به نیروهای امنیتی در استان المحرق، به حبس محکوم کرد.
دادگاه بحرین ۵ خواهر و برادر را به حبس متهم کرد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دادگاه بزرگ جنایی بحرین روز یکشنبه به ریاست قاضی «حمد بن سلمان آل خلیفه» و عضویت دو قاضی دیگر به نام‌های «ضیاء هریدی» و «محمد عوض» برگزار شد و طی آن دادگاه پنج خواهر و برادر را به اتهام ضرب‌وشتم نیروهای امنیتی به حبس محکوم کرد.

قاضی دادگاه متهم اول را به سه سال حبس، متهم دوم و پنجم را به سه ماه حبس و متهم سوم و چهارم را به حبس به مدت یک ماه محکوم کرد و دستور توقف اجرای حکم به مدت سه سال را صادر کرد.

صدور این حکم در حالی است که بحرین همچنان شاهد اعتراضات مردمی در محکومیت اعدام سه جوان معارض در این کشور است. 

37  شهروند بحرینی در روز های اخیر در حمله نظامیان رژیم آل خلیفه به منطقه تحت محاصره الدراز ودرگیری با آنها پس از اعلام خبر اعدام سه انقلابی در 15 ژانویه ( 26 دی ) تاکنون به شدت زخمی شدند.

منطقه الدراز از زمان اعلام خبر اعدام سه انقلابی شاهد برگزاری تظاهرات و خشم مردم این منطقه است که با سرکوب شدید نظامیان رژیم آل خلیفه با استفاده از بمب های سمی و گلوله های ممنوع روبه رو شد.

جنبش الشباب الدراز اعلام کرد که نظامیان رژیم بحرین با شلیک گلوله مشقی به سر و چشم تظاهرکنندگان زخم ها و جراحات شدیدی را به آنها وارد ساختند.

همچنین بر اثر بستن ورودی های منطقه و حمله به خانه ها و انفجار بمب های سمی چند تن از تظاهر کنندگان و کودکان دچار خونریزی شدید، حالت خفگی و تهوع شدند.

این در حالی است که دیده بان حقوق بشر بحرین با انتقاد شدید از عملکرد رژیم آل خلیفه دراین کشور در نقض حقوق بشر و آزادی بیان، برخورد این رژیم با معترضان را نامناسب دانست.

همزمان با انتشار خبرهایی در زمینه احتمال اعدام تعدادی از فعالان سیاسی در زندان های رژیم آل خلیفه، بحرین شاهد برگزاری تجمع ها و اعتراضات مردمی  علیه سیاست های خشونت آمیز است.
https://taghribnews.com/vdcfmed0mw6dtca.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی