تاریخ انتشار۱۶ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۳:۲۰
کد مطلب : 27683
رئیس جمهوری سوریه:

رژیم صهیونیستی تمایلی به صلح ندارد

بشار الاسد در گفتگو با شبکه "تی آر تی" ترکیه اظهار داشت: نمایندگان آمریکا و فرانسه تلاش می کنند میان خواسته سوریه مبنی بر پایان اشغال بلندی های جولان و اهداف امنیتی اسرائیل تعادل برقرار کنند.
رژیم صهیونیستی تمایلی به صلح ندارد

خبرگزاری تقریب (تنا):

رئیس جمهور سوریه خاطرنشان کرد: این نمایندگان به دنبال ایجاد زمینه مشترک برای آغاز مذاکرات صلح هستند، اما دیدگاه ما مبتنی بر بازگرداندن کامل بلندی های جولان به سوریه است و این در حالی است که اسرائیل از اهداف امنیتی سخن می گوید.

بشار الاسد گفت: با وجود تلاش های غربی برای از سرگیری مذاکرات غیر مستقیم صلح میان سوریه و رژیم صهیونیستی تاکنون موفقیتی حاصل نشده و معلوم نیست چه اتفاقی رخ خواهد داد. 

فرزند حافظ الاسد فقید، در قسمت دیگری از مصاحبه اش با شبکه تی آر تی ترکیه، درباره توقف مذاکرات مستقیم سازش میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین به دلیل از سرگیری شهرک سازی در کرانه باختری، اظهار داشت: ما از کابینه کنونی اسرائیل انتظاری نداریم. این کابینه نیز همچون کابینه های سابق افراطی است.

وی تصریح کرد: تمامی اقدامات رژیم صهیونیستی بیانگر این است که این رژیم تمایلی به برقراری صلح ندارد، مگر اینکه ما ساده لوح باشیم یا از نظر عقل و منطق هوشیار نباشیم.

اسد در ادامه با اشاره به وضعیت لبنان خاطرنشان کرد: اوضاع لبنان به ویژه در سایه تحولات اخیر و دخالت کشورهای خارجی طی سال های گذشته نامطمئن است، اما ما به آگاهی و هوشیاری لبنانی ها اعتماد داریم. 

وی همچنین بر موضع سوریه در حمایت از مقاومت پافشاری نموده و اظهار داشت: اگر منطق حاکم تنها منطق زور باشد جز گزینه مقاومت گزینه دیگری باقی نخواهد ماند.

رئیس جمهور سوریه، در رابطه با تحولات عراق نیز گفت: سوریه، ایران و ترکیه برای برقراری ثبات در عراق تلاش می کنند، زیرا تحولات آن بر کشورهای همسایه نیز تاثیر می گذارد. 

دکتر بشار الاسد تاکید کرد که رابطه کشورش با تمامی گروه های عراقی یک رابطه طبیعی است. وی افزود: تاخیر در تشکیل دولت عراق به نفع این کشور نیست و سوریه از این بابت نگران است.

https://taghribnews.com/vdcfmvd0.w6decagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی