>> باید نسبت به پدیده شوم تکفیری در منطقه حساس و هوشیار باشیمجمهوری اسلامی ایران الگوی وحدت اسلامی | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۱۲ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب : 236836
معاون اجرایی و برنامه ریزی مجمع جهانی تقریب:

باید نسبت به پدیده شوم تکفیری در منطقه حساس و هوشیار باشیم/جمهوری اسلامی ایران الگوی وحدت اسلامی

معاون اجرایی و برنامه ریزی مجمع جهانی تقریب گفت: جهان اسلام در شرایط بسیار تاریخی و موقعیت حساسی قرار دارد و آن نحوه برخورد با رشد پدیده شوم تکفیری در منطقه است .
باید نسبت به پدیده شوم تکفیری در منطقه حساس و هوشیار باشیم/جمهوری اسلامی ایران الگوی وحدت اسلامی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "محمدرضا گلرو" معاون اجرایی و برنامه ریزی مجمع جهانی تقریب شامگاه چهارشنبه در نشست مشترک علمای اهل تشیع و تسنن خراسان جنوبی با عنوان قدس، نماد همبستگی، اخوت و بیداری اسلامی در بیرجند، با بیان اینکه هان اسلام در شرایط بسیار تاریخی و موقعیت حساسی قرار دارد و آن نحوه برخورد با رشد پدیده شوم تکفیری در منطقه است، افزود: این پدیده با حمایت ها و برنامه ریزی استکبار جهانی و صهیونیست ها در حال ایفای نقش در منطقه است.

وی افزود: در چنین شرایطی و وجود اختلاف و جنگ میان مسلمانان به نفع اسراییل است و آنچه در عراق، سوریه و یمن رخ داده مخاطب آن تنها شیعیان نیستند و تعدادی از برادران مظلوم اهل سنت ما در سوریه به دست تکفیری ها به شهادت رسیدند که شاید تعداد آنها بیش از سایر مذاهب باشد.

معاون اجرایی و برنامه ریزی مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: نقشه آنها نابودی پایه و ریشه اسلام است و استکبار قدرت تحمل وجود نام اسلام عزیز را ندارد و می خواهد چیزی از اسلام باقی نماند.

گلرو افزود: ساده انگاری است که بخشی از جهان اسلام مورد پذیرش آنها واقع شده باشد و در این میان شاهد فاش شدن ارتباط هرچه بیشتر روابط عربستان سعودی با اسراییل هستیم.

وی تاکید کرد: کشوری که ادعای ام القرای جهان اسلام دارد، روابطش را با کشوری که دست آن به خون مردم مظلوم فلسطین آلوده است، امروز دست بیعت می دهد.

معاون اجرایی و برنامه ریزی مجمع جهانی تقریب با اشاره به رابطه رو به افزایش میان آنکارا و تل آویو نیز یادآور شد: رسانه های بین المللی در این ارتباط از حل مشکل میان ترکیه و اسراییل خبر می دهند.

وی همچنین بیان کرد: در گذشته زمانی که از حزب الله صحبت می شد، همه متوجه گروه شیعیان لبنان می شدند، اما، امروز با تغییر فضا، جمع زیادی از علمای اهل سنت حامی حزب الله هستند.

معاون اجرایی و برنامه ریزی مجمع جهانی تقریب تاکید کرد: هدف دشمنان اسلام، شیعه یا سنی تنها نیست بلکه در صدد مبارزه و نابودی با اسلام و ریشه کردن وحدت در جامعه اسلامی است، پس باید در این ارتباط آگاه و هوشیار بود.

گلرو در ادامه به دو راهبرد جدید مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اشاره کرد و گفت: در این ارتباط برای حفظ وحدت بحث هایی را در مورد سایر اقشار جامعه آغاز کرده ایم .

معاون اجرایی و برنامه ریزی مجمع جهانی تقریب اظهار کرد: با شروع انقلاب اسلامی حفظ وحدت میان علمای اهل سنت و تشیع محور انقلاب قرار گرفته است .

وی به تشکیل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در 24 سال قبل اشاره کرد و یادآور شد: امروز این نهاد از بالندگی بسیار خوبی برخوردار است .

معاون اجرایی و برنامه ریزی مجمع جهانی تقریب تاکید کرد: امروز بحث فقهی حفظ وحدت در جامعه اسلامی اثبات شده است و در برخی لایه های اجتماعی خارج کشور مشکلاتی در این ارتباط وجود دارد.

گلرو، تاکید کرد: امروز جمهوری اسلامی به الگوی جهان اسلام تبدیل شده و خراسان جنوبی نیز نمونه ای برای وحدت اسلامی در سایر اقشار است .

وی از ایجاد پژوهشگاهی در این ارتباط با همکاری مجمع یاد شده در دانشگاه بیرجند خبر داد و گفت: مراحل نخستین آن انجام شده و به زودی فعالیت های خود را آغاز خواهد کرد تا فرصتی برای نمونه حفظ وحدت اقشار در جهان اسلام باشد.

معاون اجرایی و برنامه ریزی مجمع جهانی تقریب با تاکید بر اینکه استکبار سعی بر دامن زدن اختلاف در جامعه اسلامی دارد، یادآور شد: آرمان حزب الله به جهان اسلام تعلق دارد و دشمن برای تخریب این گروه در صدد ایجاد تفرقه است.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط کنونی اگر امروز هرجا صحبتی از حمایت نکردن از حزب الله است، بدانید و آگاه باشید، این امر نمونه ای از تلاش دشمن برای ایجاد تفرقه و دو دستگی میان مسلمانان است که باید با کمک هم برای حفظ آرمان های بزرگ حزب الله تلاش کنیم.
https://taghribnews.com/vdcfmvd0vw6dmca.igiw.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی