>> واکنش خشمگینانه مسلمانان به نامه دولت انگلیس | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۶
کد مطلب : 180036

واکنش خشمگینانه مسلمانان به نامه دولت انگلیس

تنا-لندن
وزیر جوامع دولت انگلیس از مسلمانان و امامان جماعت این کشور خواست با محکوم کردن این حملات، اعلام کنند دین اسلام می تواند بخشی از هویت بریتانیایی محسوب شود تا از افراطی شدن جوانان مسلمان پیشگیری شود.
واکنش خشمگینانه مسلمانان به نامه دولت انگلیس
انتشار نامه اهانت آمیز اریک پیکلز، وزیر جوامع در دولت انگلیس به هزار نفر از امامان جماعت و مدیران مراکز اسلامی این کشور، واکنش تند مسلمانان و مقامات دینی انگلیس را برانگیخته است .
به گزارش خبرنگار تقریب(تنا) از لندن، در پی حملات اخیر در پاریس، وزیر جوامع دولت انگلیس از مسلمانان و امامان جماعت در این کشور خواست با محکوم کردن این حملات، اعلام کنند که دین اسلام می تواند بخشی از هویت بریتانیایی محسوب شود تا از افراطی شدن جوانان مسلمان پیشگیری شود . در این نامه همچنین از امامان جماعت خواسته شده است تا به جوانان مسلمان یاد دهند به عنوان مسلمان بریتانیایی، باید به دین خود و کشور بریتانیا افتخار کنند و با این که افراط گری، جایی در اسلام ندارد، در مواضعشان این موضوع را کاملا نشان دهند. بدین ترتیب مشخص می شود که از نظر دولت انگلیس، مسلمانان این کشور یا باید دست از ارزش های خود بردارند و هویت خود را در آنچه که ارزش های بریتانیایی نامیده می شود، بدانند یا هوادار افراطیون به شمار می روند.
پس از واکنش های تند مسلمانان، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس، تلاش کرد از متن این نامه دفاع کند ولی به جای استدلال در این باره، گفت هر کس با این نامه واقعا مشکل دارد، خودش مشکل دارد!
این نامه و به دنبال آن موضع گیری دیوید کامرون در دفاع از آن، خشم مسلمانان این کشور را برانگیخته است .
مسلمانان بریتانیا می گویند چرا بابت خطای چند نفر به نام مسلمان همه مسلمانان و دین اسلام باید در معرض اتهام قرار بگیرند به نحوی که فضای حاکم بر جوامع غربی اینک مملو از اندیشه اسلام هراسی است، در حالی اکثریت مسلمانان جهان ورهبران آنها خشونت وتروریسم را محکوم می کنند و در عین حال خواهان آن هستند که به ارزش های اعتقادی آنان نیز متقابلا احترام گذاشته شود.
https://taghribnews.com/vdcfmxdyvw6dcxa.igiw.html
مرجع : خبرنگار تنا- لندن
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی