تاریخ انتشار۲۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۹:۵۸
کد مطلب : 271332
​پرفسور قندیل عباس:

رفتار کنونی عربستان با قطر مسأله جدیدی نیست/ عربستان با ادامه سیاست های خود به انزوا خواهد رسید

پژوهشگر برجسته پاکستانی درباره قطع رابطه عربستان با قطر تأکید کرد: رفتار کنونی عربستان با قطر مسأله جدیدی نیست. عربستان سعودی پیش از این نیز در مورد ارتباط با قطر چنین اقداماتی انجام داده بود.
رفتار کنونی عربستان با قطر مسأله جدیدی نیست/ عربستان با ادامه سیاست های خود به انزوا خواهد رسید
پروفسور "قندیل عباس" محقق و پژوهشگر برجسته پاکستانی در گفت و گو با خبرنگار تقریب، از پایان روابط قطر با کشورهایی چون عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین، مصر، اردن و مالدیو انتقاد کرد و گفت: در آینده نزدیک،بیشتر، شاهد چنین اتفاقاتی، خواهیم بود.
 
این پژوهشگر برجسته پاکستانی در ادامه به اعتراضات گسترده مردمی نسبت به تصمیمات گرفته شده در کنفرانس امریکایی- عربی که در ریاض برگزار شد، اشاره کرد و افزود: بسیاری از کشورها از جمله قطر عدم تمایل خود را برای شرکت در اجلاس فوق اعلام داشته بودند، لذا جهان اسلام باید در مقابل برگزاری چنین کنفرانس هایی مقاومت بیشتری از خود نشان دهد.
 
پروفسور قندیل عباس در ادامه خاطرنشان کرد: امیر قطر مخالفت خود را برای شرکت در قرارداد میلیاردی اسلحه های جنگی بین عربستان و امریکا و نارضایتی خود را به تصمیم دو کشور برای منزوی کردن ایران ابراز داشته است.
 
این محقق برجسته پاکستانی افزود: قطر همیشه می خواسته که در دوحه سیاست مستقل خود را حاکم کند و اجازه ورود دیکتاتوری به سیاست خارجه خود را ندهد و این همان امری است که باعث نارضایتی سعودی ها شده است.
 
پروفسور قندیل عباس در ادامه به نقش قاطع قطر در تصمیم گیری در اجلاس همکاری کشورهای خلیج فارس اشاره کرد و اذعان داشت که عربستان هیچ گاه برخورد شایسته ای با قطر نداشته است.
 
وی در پایان اظهارات خود اشاره کرد که اگر عربستان به سیاست های بی رحمانه خود به همین منوال ادامه دهد، شاید در آینده به کشوری منزوی تبدیل شود و همین تفکرات باعث ایجاد بحران در منطقه خواهد شد.
 
https://taghribnews.com/vdcfmyd00w6dema.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی