تاریخ انتشار۳۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۹:۱۱
کد مطلب : 171937

رسالت علمای شیعه و سنی در حفظ وحدت مسلمین

رئیس مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: زندگی مسالمت آمیز شیعه و سنی در استان جلوه ای زیبا از وحدت مسلمین را به جهانیان عرضه می کند.
رسالت علمای شیعه و سنی در حفظ وحدت مسلمین
حجت الاسلام راحلی، امروز در همایش "هادیان نور" تجلیل از ۴۰۰ تن از معمرین روحانی و خانواده آنان، در ارومیه، با ابراز خرسندی از حضور گرم علمای شیعه و سنی استان در این همایش، اظهار داشت: زندگی شیعه و سنی به همراه سایر اقلیت ها در آذربایجان غربی به عنوان یک استان مرزی و همسایه با سه کشور بیگانه ارزشمند و قابل تحسین است.

وی، همزیستی مسالمت آمیز ادیان و اقلیت های مختلف در این استان را نمونه بارز وحدت دانست و افزود: در این برهه حساس از زمان نباید اجازه سودجویی و فرصت طلبی به اجنبی و مستکبران داده شود.

رئیس مرکز خدمات آذربایجان غربی در ادامه افزود: تلاش برای حل مشکلات طلاب روحانیون از جمله اهداف اصلی این مرکز می باشد.

عالمان دین، الگوهای خدمت رسانی
در ادامه این همایش، حجت الاسلام عبدالله محمدی، امام جمعه تکاب نیز با تاکید بر لزوم تجلیل از عالمان شیعه و سنی به عنوان استوانه های محکم خدمت رسانی در مکتب اسلام، ابراز داشت: علما با حفظ وحدت و چنگ زدن به ریسمان الهی نمونه کاملی از اتحاد در منطقه را به نمایش می گذارند.

وی افزود: عالمان و معمرین روحانی شیعه و سنی به عنوان انسان هایی عامل به احکام دینی، در راستای ترک فساد از میان مردم کوشیده اند و الگوی عینی و ارزشمند در جامعه به شمار می آیند و گرامیداشت جایگاه این بزرگان موجب برچیده شدن زمینه های تفرقه در میان مسلمین می شود.

امام جمعه تکاب خاطرنشان کرد: امروز مشکلات معیشتی روحانیون نسبت به گذشته تا حدود زیادی برطرف شده است که این مهم در ابتدا به امر امام راحل و دستورات مقام معظم رهبری تا به امروز ادامه یافته است.

برپایه این گزارش، در پایان همایش "هادیان نور" از ۶ تن از علمای شیعه و سنی به نمایندگی از ۴۰۰ نفر از معمرین روحانی تقدیر به عمل آمد.

همچنین از آیت الله سیدعلی اکبر قریشی، نماینده مردم آذربایجان غربی در خبرگان رهبری به عنوان مفسر قرآن و معلم اخلاق تقدیر و تجلیل شد.
https://taghribnews.com/vdcfmydyew6de1a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی