تاریخ انتشار۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب : 202554
//آخرین تحولات یمن//

لشگرکشی عربستان برای اشغال مارب/ سرنگونی دومین بالگرد نیروهای متجاوز/ شهادت 6 صیاد یمنی

پایگاه خبری اخبارالساعه امارات یکشنبه از لشگرکشی عربستان برای اشغال شهر مآرب در یمن خبرداد. دومین بالگرد اماراتی هم با یک فروند موشک زمین به هوای یمنی ها سرنگون شد.
لشگرکشی عربستان برای اشغال مارب/ سرنگونی دومین بالگرد نیروهای متجاوز/ شهادت 6 صیاد یمنی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، این پایگاه خبری افزود: نیروهای نظامی زیادی به همراه تانکهای پیشرفته، خودرو های زرهی و سلاح های سنگین از معبر الودیعه عربستان وارد خاک یمن شده اند.
 
امارات و عربستان سعودی ماه گذشته با اعزام نیروهای نظامی با همکاری گروه های تروریستی القاعده و داعش برای اشغال عدن به این شهر حمله کردند.
 
بر اساس این خبر، عربستان و امارات درحال آماده سازی و ارسال تجهیزات به فرودگاه شهر مارب هستند تا بتواند از آن در اشغال صنعا پایتخت یمن استفاده کنند.
 
سرنگونی دومین بالگرد نیروهای متجاوز 
 
خبرگزاری رسمی یمن سبأ، به نقل از منابع نظامی اعلام کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور یک فروند بالگرد آپاچی امارات را در منطقه یسوف بین روستای الصلعا و جبل یسوف حد فاصل استان البیضا و ابین سرنگون کردند.
 
براساس این گزارش این بالگرد درحالی که از عناصر منصور هادی حمایت می‌کرد با یک فروند موشک زمین به هوا سرنگون شد. این دومین بالگرد آپاچی نیروهای متجاوز به یمن است که رزمندگان انصار الله طی دو روز گذشته آن را سرنگون کردند. روزگذشته نیز عربستان به سرنگونی یک بالگرد آپاجی خود در منطقه جازان در جنوب این کشور اعتراف کرد که دوخلبان آن کشته شدند.
 
در همین حال، منابع یمنی گفتند: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن هشت خودروی زرهی امارات را در منطقه عقبه لودر منهدم کردند. عناصر تکفیری این خودروها را رها کرده و از موضع خود فرار کردند.
 
شهادت 6 صیاد یمنی درحمله جنگنده‌های عربستان به الحدیده
 
جنگنده های سعودی باحمله به یک قایق در منطقه اللحیه در استان الحدیده، 6 صیاد را به شهادت رساندند.
 
یک مرکز گردشگری در شهر إب در مرز یمن نیز هدف حمله هوایی قرارگرفت.
 
مناطق کتاف، سحار، الظاهر، حیدان و رازح در استان صعده نیز شاهد حملات هوایی بود.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcft0d0jw6dxta.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی