تاریخ انتشار۲۰ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب : 262350

تأکید رهبران مذهبی پاکستان بر وحدت جهان اسلام

رهبران برجسته گروه ها و احزاب اهل تسنن و تشیع پاکستان با حضور در یک اجلاس مشترک، ضمن تأکید بر تقویت وحدت جهان اسلام و اعلام همبستگی با مردم فلسطین و کشمیر، خواستار بهبود وضعیت امنیت در کشورشان شدند.
تأکید رهبران مذهبی پاکستان بر وحدت جهان اسلام
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، اجلاس سران گروه های سیاسی-مذهبی پاکستان با عنوان 'شورای همسبتگی ملی' روز گذشته با حضور رهبران و شخصیت های برجسته اهل تسنن و تشیع از سراسر پاکستان، در اسلام آباد برگزار شد.

در این اجلاس 'صاحب زاده ابوالخیر زبیر' رئیس شورای همبستگی ملی پاکستان، علامه 'سید ساجد علی نقوی' نائب رئیس این شورا و همچنین سرپرست 'حزب تحریک اسلامی' پاکستان، علامه 'راجا ناصر عباس جعفری' دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین، سناتور 'سراج الحق' رئیس حزب جماعت اسلامی، 'لیاقت بلوچ' معاون این حزب، 'آصف لقمان قاضی' فرزند مرحوم قاضی حسین احمد و جمعی دیگر از شخصیت های سیاسی و مذهبی نام آشنای پاکستان حضور داشتند.

اعضای نشست شورای عالی رهبران مذهبی پاکستان با محکومیت موج اخیر حملات تروریستی از جمله حمله انتحاری مرگبار حدود یک ماه پیش به زیارگاه 'لعل شهباز قلندر' در ایالت 'سند' پاکستان، خطاب به دولت اسلام آباد و دستگاه های مسؤول تأمین امنیت کشور تأکید کردند: دولت و سایر دستگاه های مسؤول باید اقدامات مؤثری را برای دفع چالش تروریسم انجام دهد.

سخنرانان در این همایش ضمن تأکید بر تقویت وحدت و یکپارچگی جهان اسلام در برابر توطئه های تفرقه افکنانه، اقدامات و تصمیم های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را تهدیدی برای امنیت و صلح جهانی دانستند و بر ضرورت وحدت جهان اسلام برای مقابله با توطئه های آمریکایی-صهیونیستی تأکید کردند.

رهبران مذهبی پاکستان ضمن تقبیح اقدامات ترامپ، سیاست های فعلی آمریکا را اسلام ستیزانه و در مسیر ایجاد اسلام هراسی دانستند و تأکید کردند: سیاست های دونالد ترامپ باعث به خطر افتادن صلح جهانی شده است.

آنان افزودند که آمریکا مسؤول اصلی ناامنی در منطقه به ویژه اوضاع ناگوار و تأسف بار در افغانستان است.

شرکت کنندگان در این اجلاس، همچنین با اعلام حمایت از ملت فلسطین و تأکید بر مقاومت عالم اسلام تا آزادی مسجد الاقصی از چنگال رژیم صهیونیستی، اعلام کردند که مراسمی با عنوان 'یوم الارض فلسطین' در روز 10 فروردین (30 مارس) در سراسر پاکستان برگزار خواهد شد.
 
https://taghribnews.com/vdcft0d0xw6dvma.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی