تاریخ انتشار۲۳ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب : 227557

افشای اسناد محرمانه ارتباط عربستان با حملات 11 سپتامبر

کاخ سفید قصد دارد اسنادی را منتشر کند که از حمایت عربستان از عاملان حملات تروریستی 11 سپتامبر پرده بر می دارد.
افشای اسناد محرمانه ارتباط عربستان با حملات 11 سپتامبر
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از وبسایت هیل، کاخ سفید و مقامات اطلاعاتی آمریکا در تلاشند اسنادی 28 صفحه ای را از حالت محرمانه خارج کنند. گفته می شود این اسناد می تواند از حمایت عربستان سعودی از هواپیماربایان حملات تروریستی 11 سپتامبر پرده بردارد.
 
این اسناد که 13 سال محرمانه باقی مانده بود، در حالی قرار است افشا شود که "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا از برنامه سفر خود به عربستان سعودی در ماه جاری میلادی خبر داد.
 
"باب گراهام،" سناتور سابق آمریکا در گفتگو با برنامه 60 دقیقه "سی بی اس" اعلام کرد: این اطلاعات محرمانه شبکه ای از افراد را که از هواپیماربایان حملات 11 سپتامبر حمایت کرده اند، مشخص می کند. این هواپیماربایان مورد حمایت عربستان سعودی و مؤسسات خیریه و افراد ثروتمند این کشور بودند.
 
وی خاطرنشان کرد: باور اینکه 19 نفر - که بیشتر آنها انگلیسی صحبت نمی کنند و پیش از این در آمریکا نبوده اند و حتی تحصیلات دبیرستانی هم ندارند - توانسته باشند بدون حمایت از داخل آمریکا این حمله پیچیده را انجام دهند، غیرمنطقی است.
 
این سند 28 صفحه ای به منظور حفظ منافع امنیت ملی از گزارش مربوط به حملات تروریستی 11 سپتامبر در سال 2003 حذف شد.
 
"پورترگاس" که بعدها ریاست سازمان سیا را برعهده گرفت گفت: اف بی آی درآن زمان مانع آشکارسازی این اسناد می شد؛ اما اکنون دلیلی برای پنهان کاری وجود ندارد.
 
وی همچنین خاطرنشان کرد: به عقیده من آمریکا این اسناد را به منظور حفظ روابط خود با عربستان سعودی محرمانه حفظ کرده است.
 
https://taghribnews.com/vdcfted0ew6d0ta.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی